سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2 3 4 5

87/4/26
4:44 ع

در ضمن از این که نتونستم این چند روز بروز کنم عذر میخوام چون هنوز مسافرتم و  خیلی به اینترنت دسترسی ندارم .

مطلب امروز در مورد ب ام و سری هفت جدیده .

منتظر نظراتتون هستم .

2009 BMW 750i / 750Li / 7-Series

 

در این که نسل قبلی ب ام و سری هفت که از سال ???? تا ???? به تولید میرسید خودروی توانایی است شکی نیست . نسل چهارم سری هفت در بدو ورود انتقادات زیادی را متوجه خود کرد . سبک طراحی رادیکالی این خودرو که توسط کریس بنگل انجام شده بود اگرچه به مذاق عده ی زیادی خوش نیامد اما به اصلاحاطی که در آن صورت گرفت توانست چهره ی سایر مدل های ب ام و را تا حد زیادی متحول کند . یکی از بخش هایی که به شدت مورد انتقاد بود سیستم " آی درایو " ب ام و بود که کار کردن با آن بسیار مشکل به نظر میرسید .

نسل پنجم سری هفت در حالی معرفی میشود که سایر رقبا حرف های زیادی برای گفتن دارند . مرسدس با کلاس اس خود پیشتاز این کلاس است و لکسس و آئودی نیز سهم قابل توجهی از این بخش از بازار را اشغال کرده اند  .

سری هفت جدید پنج متر طول دارد که حدود ? سانتیمتر نسبت به نسل قبل کشیده تر است . عرض خودرو تغییری نکرده است ولی ارتفاع خودرو در حدود یک سانتیمتر کاهش پیدا کرده است .

جلوپنجره های بزرگ بی شک بازرترین ویژگی این خودرو در قسمت جلو است که علاوه بر تامین هوای مورد برای موتور هشت سیلندر ; ابهت خاصی به خودرو می بخشد .

در طراحی چراغ های جلو جسارت چندانی خرج نشده است ولی قسمت بالایی چراغ ها که کمی مات به نظر میرسد به طور مشخص از کانسپت CS برگرفته شده است . به طور کلی نمای جلوی سری هفت همان طور که انتظار می رفت شباهت زیادی به کانسپت CS که در نمایشگاه 2007 پکن معرفی شد دارد ( جلوپنجره ی بزرگ و لبه ی بالایی چراغ ).

خطوط بدنه ی سری هفت عضلانی و نرم به نظر می رسد . خط  برجسته ی کشیده شده  در بخش کناری خودرو شخصیت جذابی به سری هفت بخشیده است .

در سری هفت پیوستگی مناسبی بین خطوط دیده میشود که همین امر موجب شده تا از زوایای مختلف طرح سری هفت یکدست و روان به نظر برسد .

در نمای عقب سعی شده تا بیشتر از خطوط تیز استفاده شود تا این بخش که انتقادات فراوانی را به دنبال داشت و همواره به عنوان یک نقطه ی ضعف مطرح می شد به نقطه ی قوت در طراحی سری هفت تبدیل شود .

لبه اضافی چراغ بر روی صندوق عقب به گونه ای متفاوت حفظ شده و حالا نه تنها ناهماهنگ نیست بلکه نقش موثری در زیبایی خودرو دارد .

به طور کلی طرح خارجی سری هفت زیبا و جذاب بوده و توانسته با رفع اشتباهات گذشته شخصیتی پرابهت از لوکس ترین مدل ب ام و را به نمایش بگذارد .

طراحی داخلی نسل پنجم سری هفت از لحاظ ساختاری و مبانی طراحی از همان سبک متداول در محصولات ب ام و پیروی میکند ولی استفاده از کلیدهای آلومینیومی براق و چوب و چرم طبیعی جلوه ی خاصی به کابین این خودرو بخشیده است .

ترکیب رنگ خاکستری با کرم علاوه بر حفظ لوکس بودن فضا با شخصیت پرابهت سری هفت نیز همخوانی دارد .

مانیتور ?? اینچی که در بخش میانی داشبورد در نظر گرفته شده علاوه بر پخش فیلم برای سیستم آی درایو نیز مورد استفاده قرار میگیرد .  این سیستم با کنترل های جدید و هشت کلید حافظه  مورد استفاده قرار میگیرد و طبق گفته ی ب ام و بهینه و کارآمد است .

 متور های در نظر گرفته شده برای مدل  ???i همان موتور 4/4 لیتری است که در X6 نیز مورد استفاده قرار گرفته است . این موتور 400 اسب بخار قدرت را از دور موتور 5500 تا 6400 ارایه میدهد . حداکثر گشتاور 450 پوندفوتی نیز از دور موتور 1750 تا 4500 در دسترس است .

جالب توجه است که موتور نصب شده بر روی 750 جدید 38 اسب بخار از موتور دوازده سیلندری که بر روی مدل 760 نصب شده بود قویتر است !

شتاب صفر تا صد سری هفت با این موتور هشت سیلندر در حدود 2/5 ثانیه تخمین زده می شود .

مدل 740 نیز با یک موتور شش سیلندر خطی مجهز به دوتوربوشارزر عرضه میشود که 322 اسب بخار قدرت و 332 پوندفوت گشتاور دارد .

پایان سخن

ب ام و با معرفی نسل جدید سری هفت سعی در حفظ سهم خود از بازار فروش خودروهای سوپرلوکس دارد و به نظر میرسد که این مدل جدید خصوصا با طراحی جالب توجهی که دارد بتواند تا حد زیادی اهداف ب ام و را محقق سازد .


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ