سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/5/31
1:18 ع

سلام دوستان

امروز میخوام مطلبی متفاوت بنویسم . بررسی خط تولید فورد فیستا موضوع مطلب امروزه .

داشتم فکر می کردم اگه هر ماشینی که داره تو یه مسیر میره حداقل یک نفر از افرادی رو که پیاده هستن سوار کنه چه قدر از تعداد ماشین های اضافه و بار ترافیک کم میشه . متاسفانه این فرهنگ تو جامعه ی ما جا نیفتاده و میبینیم که خیلی از ماشین های تک سرنشین حاضر نیستن حتی یک نفر مسافری رو که کنار خیابون وایستاده سوار کنن . در حالی که با این کار هم از بار ترافیک کم میشه و هم اون پیاده ی بدبخت تو سرما و گرما منتظر ماشین نمیمونه . در ضمن از فشار به خطوط اتوبوس رانی و مترو هم جلوگیری میشه . پس خواهش من از شما خوانندگان عزیز وبلاگ اینه که به سهم خودتون این کار خیر رو انجام بدین مطمئنا پس از مدتی این به یک فرهنگ مفید برای جامعه تبدیل میشه .

منتظر نظراتتون هستم .

All-New Ford Fiesta

All-New Ford Fiesta Production Line

امروز تولید نسل جدید فورد فیستا آغاز می شود . این خودرو نقش تاثیر گذاری در آینده ی شرکت فورد به خصوص در بخش خودروهای کوچک دارد .

در حال حاضر سایت تولیدی این خودرو در شهر کلن آلمان افتتاح گردید . در این سایت تاکنون بیش از ?/? ملیون دستگاه فیستا تولید شده و نسل جدید این خودرو نیز برای اولین بار در این سایت تولید می گردد .

در هفته ی قبل گزارش شده بود که بیش از ???? متر توری مخصوص طراحی شده در جشنی بر روی دیواره های آن کشیده شده است .

سال بعد تولید این خودرو در نانجینگ چین و رایونگ تایلند نیز آغاز می شود تا نیاز بازارهای آسیایی از این سایت ها تامین شود .

All-New Ford Fiesta

از ژانویه ی ???? سایت والنسیای اسپانیا نیز کار تولید این خودرو را آغاز خواهد کرد و در سال بعد از آن یعنی سال ???? خط تولید این خودرو برای تامین نیازهای بازار ایالات متحده ی آمریکا در مکزیک راه اندازی خواهد شد .

آقای " آلن مولالی " عقیده دارد که فیستا یک نماد چشمگیر برای فورد است و این خودرو طراحی و ساخته شده تا همه ی مشتریان در سراسر جهان از آن استفاده نمایند .

فورد انتظار دارد که ظرف مدت پنج سال بیش از یک ملیون دستگاه از این خودرو را به فروش برساند .

All-New Ford Fiesta


  

87/5/23
5:13 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز میخوام با مطلبی در مورد آئودی آ ? ???? بروز کنم .

امیدوارم که این مطلب هم مورد توجهتون قرار بگیره .

از این که نظر میدید متشکرم .

2009 Audi A6 Sedan / A6 Avant / S6 Sedan

آئودی A6 2009  از یک موتور شوپرشارژ شده ی 3 لیتری v6 که 300 اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد .

در میان سایز تغییرات برای سال 2009 مدل های آمریکایی 3 لیتری A6 با پسوند TFSI عرضه می شوند که اکنون دیگر حرف T معنی توربوشارژر را نمی دهد بلکه به معنای سوپرشارژر است .

این موتور توانایی تولید 300 اسب بخار قدرت در دور موتور 4800 و 310 پوند فوت گشتاور در دور موتور 2500 را داراست .

این موتور به خوبی با گیربکس 6 سرعته ی تیپ ترونیک ارتباط برقرار می کند و تمامی قدرت موتور به هر چهار چرخ منتقل می شود .

ترکیب فناوری سوپرشارژر - زمان بندی متغیر سوپاپ ها و تزریق مستقیم سوخت باعث شده تا بازدهی و عملکرد این موتور افزایش چشمگیری داشته باشد .

آئودی می گوید که مدل های اروپایی دارای شتاب صفر تا صد کیلومتری برابر 9/5 ثانیه و حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت می باشند . مصرف سوخت نیز در سیکل اروپایی 4/9 لیتر در هر صد کیلومتر است .

در سال 2009 شرکت آئودی به عرضه ی مدل 2008 که از  موتورهای 2/3 لیتری V6 و 2/4 لیتری V8 استفاده می کنند ادامه خواهد داد .

مدل های قدیمی تر A6 از سیستم کواترو 50/50 استفاده می کردند ولی سیستم کواتروی جدید مدل 2009 توانایی عرضه ی قدرت موتور تا حتی 85 درصد به چرخ های عقب را دارد و اصولا بر مبنای انتقال بیشتر قدرت به محور عقب طراحی شده است .

کمک فنرها و سیستم تعلیق نیز بر روی اسپرت ترین حالت تنظیم شده اند و با وجود سیستم کواتروی جدید مطمئنا هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو تغییرات چشمگیری خواهد داشت .

البته برای افرادی که خواهان ویژگی های اسپرتی بیشتری هستند مدل S6 با همان موتور 2/5 لیتری V8 در دسترس است .

سبک طراحی کلی A6 2009 نسبت به مدل 2008 تغییر خیلی زیادی نکرده ولی همین تغییرات صورت گرفته نیز قابل توجه است و فرم خودرو را هر چه بیشتر به مدل A4 نزدیک نموده است .

از جمله تغییراتی که در نمای بیرونی صورت گرفته می توان به : سپر جلوی جدید - جلوپنجره ی جدید - طرح چراغ های جدید و نصب LED هایی برای چراغ کوچک جلو ( چراغی که مخصوص استفاده در طول روز است ) اشاره کرد .

در قسمت عقب نیز استفاده از دیفییوزر جدید - سراگزوزهای جدید - اسپویلر روی صندوق عقب و چراغ های LED نمای تازه تری را به این خودرو ارزانی داشته است .

بدین ترتیب در کنار بهبود طراحی خارجی آئودی قابلیت سفارش رنگ مورد نظر از میان 13 رنگ را فراهم کرده است .

با کاهش ارتفاع فنرها به میزان 2 سانتی متر ضریب آیرودینامیکی نیز به عدد 28/0 CD کاهش پیدا کرده است .

در کابین قطعات کرومی نقره ای رنگ در همه جا به چشم می خورند . نسل جدید سیستم MMI که شامل بهنیه سازی کیفیت مانیتورها و امکان سفارش تیونر دیجینال تلویزیون - دی وی دی پلیر و سه نوع نقشه را ممکن می سازد .

در اروپا امکان سفارش  4مدل دیزل و 6 مدل بنزینی و سیستم فربندی بادی وجود دارد ولی در ایالات متحده این انتخاب ها محدودتر است .

اروپایی ها حتی امکان سفارش گونه ی RS6 را دارند که از S6 سریعتر است .

این خودرو از اواسط ماه اکتبر در اروپا و از ژانویه ی 2009 در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید و پیشبینی می شود که قیمت آن در حدود 44 هزار دلار باشد


  

87/5/19
2:39 ع

سلام دوستان

.: 2009 Toyota Corolla :.

 

قبلا مطلبی در باره ی کرولا خوانده بودم که در آن نوشته شده بود ، غالب مردم ، تویوتا را با نام کرولا می شناسند!!! احتمالا رمز موفقیت این اتومبیل محبوب علاوه بر ارزان و قابل اعتماد بودن آن ، سابقه ی چهل ساله ی تولید آن بوده است. البته مدل 2009 کرولا نیز ویژگی مدل های قبلی خود را حفظ کرده و تنها کمی بر قطعات لوکس آن افزوده شده.

اولین بار کرولا در سال 1960 به عنوان یک خودروی کامپکت کوچک دیفرانسیل عقب روانه ی بازار شد. در سال 1670 نیز نسل جدیدی از آن عرضه شد که توانست عنوان پرفروش ترین کالای صادراتی ژاپن را کسب کند. در نهایت سال گذشته مدل دیفرانسیل جلوی کرولا توانست با فروشی حدود 30 میلیون دستگاه ، رکورد بهترین فروش سال 2008 را بشکند. تویوتا معمولا هر 4 الی 5 سال نسل جدیدی از کرولا را وارد بازار می کند و اکنون شاهد نسل دهم کرولای 2009 هستیم. کرولای 2009 کمی طویل تر ، پهن تر و کوتاه تر از مدل های قبلی ساخته شده و در 5 مدل پایه ، LE ، S ، XLE و XRS تولید خواهد شد.

کرولای مدل XLE دارای پیشرانه ای 1.8 لیتری است با آرایش 4 سیلندر خطی که مجهز به سیستم DOHC می باشد ( از دو میل سوپاپ استفاده می کند.) و ماکزیمم توان آن 135 اسب بخار است. گیربکس آن نیز از نوع چهرسرعته ی اتوماتیک است.

طراحی خارجی:

 

تویوتا برای فروش بیشتر خود تصمیم گرفته سن متوسط مشتری هایش را کمتر کند به همین دلیل تلاش طراحان بر این بوده که ضاهر خودرو را اسپرت تر جلوه دهند. برای رسیدن به این هدف بدنه را پهن تر ، ارتفاع اتومبیل را پایین تر آورده و چراغ های خودرو را کشیده تر کرده تا به کرولا چهره ای خشن تر و جسورتر داشته باشد . این تغییرات در حدی بوده که هوندا سیویک را در ذهن بیننده تداعی می کند.

خودروهای ارزان قیمت ، همانند قیمت کمی که دارند سود کمی هم برای تولید کننده به همراه می آورند. به همین دلیل خودروسازان تلاش می کنند بیشتر از قطعات تیره ی پلاستیکی ارزان استفاده کنند. بنابراین قطعاتی مثل آینه و دستگیره ها همرنگ بدنه نخواهند بود. ولی سیاست هایی از این قبیل از نظر تویوتا کاملا باطل شده به حساب می آیند و همگی قطعات همرنگ بنده هستند.

طراحی داخلی:

در طراحی داخلی ، تویوتا ? هدف را دنبال کرده: اولی جادار کردن کابین و دومی راحتی سرنشینان. با افزایش طول و پهنای خودرو و نصب صندلی های راحتر و بزرگتر توانسته اند به اهدافشان دست پیدا کنند. در طراحی داشبورد نیز از دو رنگ سفید و سیاه استفاده شده و کنسول ساده اما زیبای کابین را با دو نوار کرومی احاطه کرده اند. فرمان نیز بسیار ساده و ابتدایی بوده و حتی ساده ترین امکانات مثل کنترل کروز را نیز ندارد. البته با پرداخت هزینه های بیشتر قابل نصب هستند.

عملکرد موتور:

سواری کرولا به هیچ وجه با ظاهرش همخوانی ندارد. برخلاف ظاهر اسپرت ماشین ، عملکرد موتور اصلا اسپرت نبوده و راحت است با وجود این نسبت به مدل های قبلی هندلینگ و شتاب گیری بهتری دارد. به هر حال از موتور ??? اسب بخاری انتظار بیشتری هم نمی توان داشت. روی هم رفته سیستم تعلیق نرم بوده و کنترل اتومبیل را راحت تر کرده. ترمز ها نیز قوی و خشک هستند.

نتیجه گیری:

2009 Toyota Corolla بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال خودرویی ارزان ، راحت و قابل اعتماد برای استفاده ی روزانه هستند. نمای داخلی اسپرت تر و فضای داخلی راحت تر و جادار تر شده. و در نهایت انتخاب مناسبی به عنوان سدان کوچک خانوادگی با قیمتی کمتر از ????? دالار می باشد.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ