سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

87/6/28
7:15 ع

سلام دوستان

 از نظرات و اظهار لطف هایی که کردید خیلی متشکرم .

یکی از دوستانم راست میگن من هم وقتی میبینم که در اروپا و سایر کشورها خودروها از چه تکنولوژی بالا و قیمت مناسبی برخوردارند به حال وضعیت بازار خودرو و خودروسازی کشورمون تاسف می خورم ولی چاره چیه باید سوخت و ساخت .

برای امروز یک مطلب در مورد جدیدترین کانسپت شرکت پژو در نظر گرفتم .

منتظر نظراتتون هستم .

Peugeot Prologue concept

 

پس از معرفی کانسپت هیبرید و انتشار تصاویر آن در سایت های خبری شرکت پژو از دومین کانسپت غیر مسابقه ای خود پرده برداشت . اگر چه رونمایی رسمی از این خودرو و کانسپت هیبرید در نمایشگاه پاریس صورت خواهد گرفت اما اطلاعات اندکی نیز در مورد این خودرو منتشر شده است .

طراحی این خودرو زیر نظر مدیر جدید طراحی شرکت پژو آقای " jerome gallix "  صورت گرفته است .

 طراحی چراغ های جلو پیرو سبک طراحی خاص پژو صورت گرفته و به نظر میرسد که هنوز وقت آن فرا نرسیده تا ما شاهد یک انقلاب و دگرگونی در نحوه ی طراحی محصولات پژو باشیم .

تکه ی سیاه رنگی که در زیر چراغ قرار دارد میزبان نورافکن و نوارهای فلزی نقره ای رنگ است . مشابه این سبک طراحی ; یعنی افزودن دو تکه ی مشکی رنگ در زیر چراغ های جلو در رنو مگان کانسپت نیز دیده شده بود اما با معرفی مدل تولیدی از این طراحی خبری نشد .

 

جلوپنجره ی پرولوگ با بادگیر زیرین یکی شده و نشان پژو با ابعاد بزرگتری بر روی دماغه ی خودرو نصب شده است .

در بدنه ی این کانسپت تنها دو برآمدگی کوچک در بالای گلگیرها به چشم می خورد و به جز این هیچ خط دیگری بر روی درها وجود ندارد .

نکته ی جالبی که در این کانسپت به چشم می خورد افزودن نوار روی درهاست که مدتی است در خودروهای جدید مورد استفاده قرار نمی گیرد اما گویا این کانسپت بار دیگر قصد احیای این سنت را دارد .

DLO ( به نوار کرومی اطراف قاب پنجره ) ی هجومی این خودرو نقش قابل توجهی در طراحی پرولوگ دارد و یکی از ارکان اصلی  شکل دهی به  شخصیت این خودرو را تشکیل می دهد .

سبک طراحی چراغ های عقب و فرم مثلثلی آن ها اگرچه در نوع خود قابل قبول است اما به دلیل ساده بودن بیش از اندازه ی پرولوگ در بخش عقب ; چندان جذاب به نظر نمی رسد .

به خصوص رنگ قرمز یکدست آن که می توانست بهتر از این ها باشد .

سقف پانورامای بزرگی برای این خودرو در نظر گرفته شده که دید خوبی را ارایه می کند و طراحان پژو توانسته اند با هوشمندی موجبات طراحی یک cant rail ( به ستون های اصلی سقف که از جلو تا عقب خودرو کشیده شده اند ) زیبا را به وجود بیاورند .

در کل طراحی پرولوگ اگر چه چندان انقلابی نیست ولی در کلاسی که این خودرو قرار دارد بسیار نوآورانه و زیباست .

 

پرولوگ در حقیقت مقدمه ای برای مدل ام پی وی 3008 است که بزودی روانه ی بازار خواهد شد .

موتور پیشرفته ی در نظر گرفته شده برای پرولوگ در حدود 200 اسب بخار قدرت تولید می کند و تنها 109 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر از خود متصاعد می نماید .

پرولوگ در نمایشگاه خودروی پاریس به معرض نمایش گذاشته خواهد شد .


  

87/6/28
7:12 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امیدوارم مطلب قبلی مورد توجهتون قرار گرفته باشه .

برای امروز می خوام در مورد یکی از ویرایش های جدید مرسدس سی کلاس مطلب بنویسم .

منتظر نظراتتون هستم .

 

Mercedes C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition

 

 

شرکت مرسدس اعلام کرد که از موتور جدید ?/? لیتری دیزل خود که بر روی مدل C250 CDI Bliue EFFICINECY Prime Edition نصب شده پرده برداری خواهد کرد .

توان تولیدی این موتور برابر 204 اسب بخار ( 150 کیلووات ) و حداکثر گشتاور آن 500 نیوتون متر می باشد .  شتاب صفر تا صد کیلومتر سی کلاس با این موتور برابر 7 ثانیه و حداکثر سرعت نیز به وسیله ی محدود کننده به 250 کیلومتر در ساعت محدود  شده است .

با این ویژگی ها این خودرو عملکرد یک خودروی شش سیلندر را با یک موتور چهار سیلندر ارایه می کند .

تمهیداتی نیز بر روی آیرودینامیک خودرو صورت گرفته تا میزان بازدهی افزایش یابد . طرح آینه ها روان تر شده و محل جاگذاری آن ها نیز اندکی تغییر کرده . تایرهایی با مقاومت غلطشی کم و فرمان فعال پربازده ( که تنها در صورت چرخاندن پمپ هیدرولیک را به کار می اندازد ) نیز از جمله ی موارد در نظر گرفته شده برای این خودرو است .

 

با این تمهیدات میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر به طور متوسط برابر ?/? لیتر است و میزان تولید گاز دی اکسید کربن ( CO2 ) نیز 138 گرم در هر کیلومتر است .

بر روی مانیتور روبروی راننده سیستمی تعبیه شده که بهترین زمان تعویض دنده را نمایش میدهد تا با استفاده از آن مصرف سوخت خودرو به پایین ترین حد ممکن برسد .

میزان مصرف سوخت نیز در هر لحظه بر روی این نمایشگر نقش می بندد .

موتور جدید دارای ویژگی های فنی قابل توجهی است که می تواند بر روی سایر محصولات مرسدس بنز نظیر کلاس های GLK و حتی E کلاس قرار بگیرد .

این موتور را می توان به عنوان رقیب موتور 2 لیتری ب ام و که آن نیز 204 اسب بخار قدرت تولید می کند محسوب کرد .

به نظر می رسد که با اوج گرفتن بحران سوخت در دنیا شرکت های پیشرو و با علم آلمانی نیز دست به کار شده اند تا مدل هایی درخور توجه را ارایه کنند . فولکس واگن ; مرسدس ; آئودی و ب ام و هر کدام با توانایی های بالایی که دارند استانداردهای جدیدی را در این رابطه تدوین کرده اند .

تولید " عالی ترین ویرایش " این خودرو به طور محدود و تنها 5000 دستگاه است و قیمت آن نیز برابر 40638 یورو است .

 


  

87/6/28
7:7 ع

سلام دوستان

امیدوارم حالا که سرعت بروز کردنم بالا رفته شما هم من رو از نظراتتون محروم نکنید. 

پس منتظر نظراتتون هستم .

بعد از منتشر شدن عکس های جاسوسی از نسل جدید رنو مگان این شرکت به معرفی رسمی این خودرو پرداخت . خوش به حال پارس خودرو !!

با پوریا بروز باشید !!

Renault Mégane

New Renault Megane

مگان یکی از تاثیر گذارترین خودروهای اروپا است . فروش بی نظیر نسل های قبلی این خودرو و محبوبیت بی حد و حصر آن سبب شده تا شرکت رنو حساسیت خاصی بر روی این خودرو داشته باشد .

اینک تصاویر و اطلاعات رسمی از رنو مگان توسط شرکت رنو منتشر شده که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

طراحی خارجی :

  

طراحان مگان ? چهره ی این خودرو را دستخوش یک دگرگونی کلی نموده اند به طوریکه کمترین شباهتی بین این خودرو و نسل قبلی دیده نمی شود . رویه ی پیش گرفته شده دقیقا بر خلاف سبک طراحی آقای داسیلوا در شرکت فولکس واگن است چرا که فولکس در نسل ششم گلف بیشتر تکامل را مد نظر قرار داده تا تحول .

فرم طراحی این خودرو اگرچه نسبت به چهره ی مدل کانسپت تعدیل شده ولی هنوز هم دارای رگه هایی از آن خودروی مفهومی زیباست .

چراغ های جلوی نسبتا بزرگ که به سمت طرفین کشیده شده است دارای شباهت های آشکاری با مدل لاگونا است .

در بدنه ی مگان خطوط مواج - عضلانی و برش دهنده زیاد به چشم می خورد .

امتداد  برش نیم دایره ای شکلی که بر روی کاپوت ایجاد شده به خطوط عضلانی قرار گرفته بر روی ستون A می رسد . درست در زیر این عضله خطوط مواجی به چشم می خورد که از گوشه ی چراغ آغاز شده و پس از قوس دیدن در بالای گلگیر به بخش عقب منتهی می شود .

در مگان بر خلاف اغلب خودروهای امروزی " خط کمر " ( به جدا کننده ی شیشه با بدنه می گویند ) چندان بالا نیست و کاراکتر لاین ( در این جا خط مواج طولانی ) نیز از خط کمر فاصله دارد .

این ویژگی باعث شده تا ظاهر مگان به مراتب عامه پسندتر باشد در حالی که هنوز حس و حال اسپرتی خود را حفظ کرده است .

به هر حال بازی با خطوط بدنه به سیاست کمپانی در مورد کلاس خودرو باز می گردد و ما می بینیم که در اتومبیل هایی نظیر مرسدس سی ال اس که تنها اسپرت بودن مد نظر است خط کمر بسیار بلند است .

نمای عقب مگان تقلیدی آشکار از مدل " کولئوس " این شرکت است که چند وقت پیش معرفی شد .

New Renault Megane

چراغ های بزرگ که با رسیدن به مرکز شیبی رو به پایین پیدا می کنند اگر چه با شیشه ی نسبتا کوچک عقب هماهنگی دارند اما از حیث ابعاد تناسب چندانی با سایر اجزا و علی الخصوص خطوط روی بدنه ندارند .

مگان دارای ویژگی هایی است که آشکارا به آن چهره ای اسپرت می بخشد . ستون C پهن و کوتاه ; قوس رو به بیرون سقف و خطوط آشکار بدنه از جمله ی این ویژگی هاست .

در کل باید گفت که چهره ی  مگان اگرچه آن طور که انتظار می رفت زیبا نیست اما حداقل جسورتر و جذاب تر از نسل ششم گلف به نظر می رسد .

 

ورودی هوای یک تکه در زیر چراغ جلو اگر همانند تصاویر جاسوسی دارای قطعات فلزی بود مطمئنا موجب جذاب تر شدن چهره ی مگان می گشت لکن هنوز هم طراحی این بخش قابل قبول است .

طراحی داخلی :

New Renault Megane

اما باید دید که مگان در داخل چه حرف هایی برای گفتن دارد .

به نظر می رسد در داخل نیز همانند خارج با خطوط مواج و عضلانی سر و کار داریم .

اگر از زاویه ی دیدمان را اندکی تغییر دهیم و از پرسپکتیوی مایل به داشبورد مگان نگاه کنیم متوجه می شویم که طراحان قوسی ملایم به سمت بیرون داده اند و البته برای این کار از خطوطی نرم و مواج استفاده کرده اند .

شیب این قوس رو به پایین است و زمانی که به مرکز داشبورد می رسد در پایین ترین حالت قرار می گیرد .

کابین مگان به دو نیمه ی بالا و پایین تقسیم شده است و مرز این دو نیمه همان خط قوس دار است .

در نیمه ی بالایی دریچه های کولر و مانیتور قرار دارند . فرم دریچه های کولر زیبا و متناسب است و قرارگیری فلاشر نیز در میان آن به زیبایی این قطعه می افزاید .

مانیتور مگان بر خلاف اغلب خودروهای جدید در بخش بالاتری قرار دارد و برای آن سایبانی ایجاد شده است ( نظیر پژو 206 ) این حالت به طراحان اجازه می دهد تا فضای بیشتری برای پرداختن به سایر جزئیات داشته باشند و دریچه های کولر و سایر نشان دهنده ها را در سر جای مناسب نصب کنند .

در نیمه ی پایینی کنترل ها و دکمه ها زیبا و با کیفیت هستند و تقارن خاصی نیز در بین آن ها به چشم می خورد .

فرمان نیز چیزی مابین 3 و 4 پره است چرا که دو پره ی پایینی آن بسیار به هم نزدیک هستند و تنها حفره ای کوچک مابین آن ها قرار دارد .

در طراحی فرمان مگان ( به خصوص قسمت بالاتر ) از خطوط عضلانی استفاده شده تا مرکز فرمان از حالت یکنواختی خارج شود .

New Renault Megane

کابین مگان با دو نوع رنگ بندی دیده می شود . در اولی ترکیب رنگ مشکی با کرم مد نظر قرار گرفته که استفاده ی بجا از قطعات فلزی و دیده شدن آن ها در جای جای کابین انصافا جذابیت و صمیمیت خاصی به این فضا بخشیده است .

در رنگ بندی دیگر کابین از ترکیب مشکی با خاکستری روشن سود برده شده است . در این جا بخش اعظم نیمه ی پایینی و صندلی ها به رنگ خاکستری روشن هستند . اگر چه این طرح گرمی طرح اول را ندارد ولی استفاده ی به جا از قطعات فیبرکربنی و تلفیق هوشمندانه ی رنگ ها شکلی فانتزی و اسپرت به آن بخشیده است .

در کل باید گفت که طراحی داخلی مگان بی شک یکی از نقاط قوت آن است .

موتور و گیربکس :

New Renault Megane

موتورهای دیزلی در نظر گرفته شده برای این خودرو شامل : Dci85 - Dci105 و Dci90 می شود . یک گونه ی ویژه که به فیلترهای جاذب ذرات معلق مجهز شده به نام Dci110 نیز وجود دارد .

تمامی این موتورها زیر 120 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر می کنند .

مدل Dci130 نیز تنها 135 گرم از این گاز را وارد هوا می کند . این مدل همان طور که از نامش پیداست 135 اسب بخار قدرت دارد که در دور موتور 3750 ( 250 دور زودتر از مدل قبلی ) به دست می آید . حداکثر گشتاور نیز برابر 300 نیوتون متر است که از دور موتور 1750 تا 2000 در دسترس است .

خانواده ی موتورهای دیزلی شامل مدل Dci160 ( با گیربکس دستی ) و Dci150 ( با گیربکس اتوماتیک ) خواهد بود .

خانواده ی موتورهای بنزینی شامل 6/1 لیتری 100 و 110 اسب بخاری همراه با دو لیتری 140 و 180 اسب بخاری می شود ( این طور که پیداست تغییر خیلی خاصی در موتورها دیده نمی شود ) .

موتور 2 لیتری 16 سوپاپه از همان ابتدا با گیربکس 6 سرعته ی دستی عرضه خواهد شد در حالی که گیربکس CVT نیز بعدا در دسترس خواهد بود .

در بهار 2009 موتوری 130 اسب بخاری از خانواده ی بنزینی ها نیز عرضه خواهد شد .

مدل های بیوفول که شامل بیواتانول و بیودیزل می شوند نیز وارد خانواده ی موتورهای مگان می گردند .

برخی از ویژگی ها...

 

از تجهیزات برجسته ی مگان می توان به : سیستم ورود بدون کلید و روشن کردن موتور از راه دور ; سیستم قفل خودکار زمانی که رانده از خودرو دور می شود ; مانیتور DVD همراه با سیستم ناوبری و سیستم صوتی پیشرفته اشاره کرد .

طول و عرض مگان به ترتیب برابر 430 و 155 سانتی متر است .

همچنین فاصله ی بین دو محور نیز برابر 264 سانتی متر است .

حجم صندوق عقب نیز برابر 405 لیتر است که برای یک خودروی هاچ بک رقمی چشمگیر است .

پایان سخن :

New Renault Megane

شرکت رنو با معرفی این خودرو مطمئنا اتومبیلی پخته تر را روانه ی بازار می نماید که رقیبی جدی برای سایر همکلاسانش نظیر پژو 308 و علی الخصوص گلف 6 خواهد بود .

باید دید که آیا مگان فرانسوی برنده ی بازار خواهد بود یا گلف آلمانی که تاریخچه ای پرافتخار دارد ؟

فروش مگان از نوامبر 2008 آغاز خواهد شد .


  

87/6/22
2:34 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی خیلی متشکرم . به خاطر این تاخیر چندین روزه واقعا از همگی عذر میخوام چون مشکلی برای کامپیوترم پیش اومد که ناخواسته بود و خود من رو هم از کار و زندگی انداخت .

امیدوارم بتونم با مطلب امروز جبران کنم .

منتظر نظراتتون هستم .

2010 Honda Insight

هوندا اولین خودروسازی بود که پای خودروهای هیبریدی را به خیابان ها باز کرد . این شرکت در دسامبر ???? از مدل " اینسایت " خود پرده برداشت تا هوندا با مدل تمام هیبریدی خود به جمع بزرگان دنیای خودروسازی بپیوندد و اعتباری برای خود کسب کند .

شرکت سازنده اولین تصاویر رسمی را از مدل پنج در این خودرو منتشر کرد . البته در نمایشگاه خودروی پاریس که در ماه اکتبر برگزار می شود شاهد حضور این خودرو خواهیم بود .

اینسایت بر روی پلاتفرم کاملا جدیدی بنا شده و البته ساختار خود را با هوندا فیت هیبرید و سیویک هیبرید که در سال ???? عرضه می شوند به اشتراک خواهد گذاشت .

اینسایت کوچک تر از سیویک خواهد بود و آقای " تاکئو فوکویی " رئیس این شرکت اظهار می دارد که قیمت این خودرو از سایر خودروهای هیبریدی پایین تر خواهد بود . انتظار میرود که قیمت این خودرو از ????? دلار آغاز شود .

این خودرو امکان خرید خودروهای کم مصرف هیبرید را برای افرادی که نمیخواهند پول زیادی را صرف خرید خودروهای کوچک کنند فراهم می کند .

روز رسمی فروش این خودرو ?? آوریل مطابق با روز کره ی زمین تعیین شده است . شرکت هوندا انتظار دارد که از این خودرو در نهایت دویست هزار دستگاه بفروشد که نیمی از آن به بازار آمریکای شمالی اختصاص خواهد داشت .

هوندا این خودرو را رقیب اصلی تویوتا پریوس می داند . خودرویی که تنها در هشت ماهه ی اول امسال در آمریکا بیش از ??? هزار دستگاه فروش کرده است .

ظاهر این خودرو شباهت زیادی با سایر محصولات آینده نگر هوندا نظیر FCX دارد . اما اینسایت در بخش آیرودینامیکی قسمت های جلو ; مرکز و عقب خود را با تویوتا پریوس به اشتراک گذاشته است .

این خودرو گنجایش پنج سرنشین را دارد و فضای بار زیادی را نیز در اختیار می گذارد که از یک چنین خودروی کوچکی بعید است . برای افزایش فضای بار نیز میتوان صندلی های عقب اینسایت را تا کرد .

پکیج هیبریدی اینسایت در حقیقت گونه ی کوچک تر و سبک تر شده ی مدل سیویک است . باتری های نیکل - متال کوچک تری نیز در زیر باک سوخت جای گرفته اند . هوندا می گوید که باتری های لیتیوم -یون هنوز قابل سفارش نیستند .

مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی انگلستان برابر 4 لیتر در صد کیلومتر است .

این خودرو در سایت سوزوکای هوندا واقع در ژاپن تولید خواهد شد . جاییکه هم اکنون به تولید هوندا سیویک هیبرید می پردازد و در آینده با تولید مدل CRZ هیبرید و فیت هیبرید ( 2015 ) بیش از نیم ملیون دستگاه خودروی هیبریدی را در هر سال تولید خواهد کرد .

طبق اخبار تویوتا پریوس 2010 نیز از باتری های نیکل - متال استفاده خواهد کرد و از حیث ابعاد نیز رشد پیدا خواهد کرد .

هوندا آکورد هیبریدی نیز بزودی عرضه خواهد شد اما مشکل این جاست که مصرف سوخت این خودرو چندان تفاوتی با مدل عادی ندارد و نمی تواند 6000 دلار اضافه پرداخت بابت این مدل را توجیه کند .


  

87/6/22
2:29 ع

سلام دوستان

امروز میخوام در مورد یکی از ورژن های جدید گلف ? بنویسم .

منتظر نظراتتون هستم .

در ضمن به همه ی خوانندگان این وبلاگ پیشنهاد میکنم برای این که از بروز شدن وبلاگ مطلع بشن ایمیلشون رو تو قسمت خبرنامه قرار بدن .

 

VW Golf VI BlueMotion Concept

 

در پی معرفی رسمی نسل ششم فولکس واگن گلف این شرکت دست به معرفی گونه ای از این خودرو با نام " Blue Motion " کانسپت زد .

این خودرو با موتور 6/1 لیتری TDI ( دیزلی ) به قدرت 105 اسب بخار ( ps) و گشتاور 184 پوندفوت که در دور موتور 2000 ایجاد می شود عرضه خواهد شد .

این موتور که از نسل سوم سیستم تزریق سوخت " کامان ریل " برخوردار می باشد در سیکل ترکیبی تنها 16/3 لیتر سوخت در هر صد کیلومتر می سوزاند و در هر کیلومتر نیز تنها 99 گرم گاز دی اکسید کربن متصاعد می کند .

این مشخصات شباهت زیادی به برادر کوچکترش " پولو Blue Motion " دارد .

شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو برابر 3/11 ثانیه می باشد و حداکثر سرعت نیز برابر 188 کیلومتر در ساعت است .

اما شرکت فولکس واگن برای بهبود بازدهی این خودرو دست به اقداماتی زده که از آن جمله می توان به استفاده از تایرهایی با مقاومت غلطشی کم ; بهینه سازی آیرودینامیک و اصلاح ضرایب گیربکس پنج سرعته ی آن اشاره کرد .

 

برای مقایسه بد نیست بدانید که موتور 2 لیتری TDI با 110 اسب بخار ( ps) قدرت و بدون پسوند Blue Motion در هر کیلومتر 119 گرم دی اکسید کربن و در هر صد کیلومتر 8/3 لیتر گازوئیل مصرف می کند .

این گلف جدید سال آینده در کشور انگلستان به فروش خواهد رسید و متعاقب آن در سال 2009 به بازار فروش سایر کشورها نیز راه خواهد یافت .


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ