سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/5/17
3:25 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

برای امروز قسمت سوم ( آخر ) گزارش از نمایشگاه خودروی لندن رو تقدیم حضورتون می کنم . امیدوارم که مورد توجهتون قرار بگیره .

منتظر پیشنهادات و انتقاداتتون هستم .

 

 British Motor Show 2008

 

 

 

خودروی چهاردهم : Honda OSM

S2000

آینده برای خودروهای سبز هوندا در حال متحول شدن است ! این شرکت در نمایشگاه خودروی بریتانیا از کانسپت OSM پرده برداری کرد و موجب شگفتی بازدید کنندگان شد .

این رودستر دو نفره که احتمالا نسل آینده ی هوندا S2000 خواهد بود به خوبی توانسته استانداردهای زیست محیطی را پاس کند و به همین دلیل دوستدار محیط زیست نام گرفته است .

طراحی این خودرو در فرانکفورت آلمان صورت گرفته و به مدد آیرودینامیک فوق العاده و وزن کم میزان گاز دی اکسید کربن تولیدی آن بسیار پایین است . شرکت هوندا اعلام کرده که برای این خودرو یک پیشرانه ی هیبریدی را در نظر خواهد گرفت .

چهره ی این خودرو با وجود چراغ های کشیده و هواگیرهای روی سپر بزرگ جذاب و هجومی است . در نمای عقب نیز استفاده از چراغ های LED افقی فرم خودرو را پهن تر نشان می دهد .

در داخل نیز روکش چرمی آبی و نشان دهنده های اسپرت آبی هماهنگی و خیره کنندگی خاصی دارد .

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی از موتور این خودرو در دسترس نیست ولی هیبریدی بودن آن قطعی است .

به نظر میرسد که این خودرو تا پنج سال آینده وارد بازار شود .

خودروی پانزدهم : Mégane R26.R

renault

در حالی که رنو مگان نیز به پایان عمر خود نزدیک می شود و کمپانی سال دیگر مدل جدید این خودرو را معرفی می کند ( بزودی از نسل جدید رنو مگان تصاویر جدیدی در این وبلاگ منتشر خواهد شد ) این شرکت اقدام به معرفی یک گونه ی اسپرت ویژه نموده است .

کشور انگلستان بازار بسیار خوبی برای هاچ بک های داغ است و به همین دلیل از تعداد 450 دستگاهی که از این خودرو تولید می شود 230 دستگاه آن در انگلستان به فروش می رسد .

موتور 227 اسب بخاری مدل R26 سر جای خود باقی مانده ولی برداشتن صندلی های عقب - نصب چراغ مه شکن  و قسمت عقب پهن تر از تغییرات صورت گرفته است .

کاپوت نیز فیبرکربنی شده و جنس پنجره های بغل نیز به پلاستیک پلی کربنات تغییر پیدا کرده است . نتیجه این است که وزن این خودرو با کاهش محسوس 120 کیلوگرمی به 1230 کیلوگرم رسیده است .

زمان طی یک دور در پیست " نوربوررینگ " آلمان هشت دقیقه و هفده ثانیه بود که یکی از سریع ترین رکوردها برای یک خودروی دیفرانسیل جلو است .

این خودرو که در سه رنگ به فروش می رسد از ماه اکتبر وارد بازار می شود و احتمالا قیمتی برابر 235000 پوند ( 3000 پوند بیش از مدل عادی ) خواهد داشت .

خودروی شانزدهم : SEAT Ibiza SportCoupe

SEAT Ibiza SportCoupe

تکمیل کننده ی خانواده ی سئات ایبیزای جدید (  *معرفی کامل این خودرو در مطالب قبلی صورت گرفته رجوع شود به بخش خودروهای اروپایی ) گونه ی سه در این خودرو است .

شرکت سئات دو خودرو به رنگ های آبی و نارنجی را در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشت که هر دو به سقف پانوراما مجهز بودند .

این خودرو از پاییز برای فروش آماده خواهد شد و قیمت مدل پایه ی آن که دارای یک موتور سه سیلندر 2/1 لیتری با 69 اسب بخار است 9000 پوند خواهد بود .

موتورهای 4/1 لیتری با 84 اسب بخار و 6/1 لیتری با 103 اسب بخار از دیگر موتورهای قابل سفارش هستند .

برای سال 2009 نیز مدل " کوپرا " عرضه خواهد شد که از یک موتور توربوشارژر دار 4/1 لیتری با قدرت 170 اسب بخار سود خواهد برد .

گونه ی اقتصادی تری از این خودرو با میزان تولید 99 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر در سال 2009 عرضه خواهد شد .

خودروی هفدهم :  Alfa Romeo MiTo

alfa mito

آلفارومئو معتقد است که بازار انگلستان توانایی بالقوه ای برای فروش محصولات اسپرت دارد و به همین دلیل مدل میتو را در این نمایشگاه عرضه کرده است .

این خودروی اسپرت که به طور بارز از سبک طراحی مدل 8C استفاده می کند دارای چهره ی جذاب و دوست داشتنی است .

البته اوورهنگ جلوی زیاد ( فاصله ی بین چرخ جلو تا سپر جلو ) باعث شده تا به حالت اسپرت بودن این خودرو لطمه وارد شود ولی هنوز هم میتو زیبا است .

قابل ذکر است که تعداد سفارشات برای مدل 8C  هزار و سیصد دستگاه بود که فقط 50 خریدار خوش شانس از انگلستان توانایی دریافت آن را دارند .

خودروی هیجدهم : Lotus EVORA

Evora show

بالاخره پروژه ی " ایگل " جواب داد و " اوورا " متولد شد ! جالب توجه است که این اولین خودروی جدید لوتوس پس از 13 سال است .

 در ساخت این خودرو به طور گسترده از آلومینیوم استفاده شده و شاسی و سیستم تعلیق نیز آلومینیومی هستند .

وزن این خودروی 2 + 2 فقط 1350 کیلوگرم است و طبق ادعای لوتوس اوورا 5/2 برابر از الیزه خشک تر است !

چهره ی این خودرو و فرم چراغ ها و ابعاد بدنه شباهت زیادی به مدل های اروپا و الیزه دارد .

قدرت این خودرو از موتور 5/3 لیتری ساخت تویوتا که 276 اسب بخار نیرو تولید می کند به دست می آید و میزان تولید گاز CO2 در هر کیلومتر 225 گرم است .

سیستم کنترل کششی و پایداری این خودرو به طور خاص توسط شرکت بوش آلمان طراخی و ساخته شده است .

تولید اوورا 2000 دستگاه در هر سال خواهد بود و قیمت احتمالی آن نیز 45 هزار پوند است .

* برای اطلاعات بیشتر در مورد اوورا به مطلب قبلی مراجعه فرمایید .

خودروی  نوزدهم : Ford Focus RS

Ford Focus RS

فورد فوکوس آر اس از یک موتور 5 سیلندر توربوشارژ شده که 5/2 لیتر حجم و 296 اسب بخار توان دارد قدرت می گیرد .  این موتور که از مدل فوکوس اس تی گرفته شده آر اس را به قدرتمندترین خودرویی که فورد اروپا تاکنون ساخته تبدیل می کند .

شتاب و سرعت این خودرو به طور رسمی اندازه گیری نشده ولی رئیس بخش " آر اس " فورد آقای Jost Capito  شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را زیر 6 ثانیه و حداکثر سرعت را 250 کیلومتر بر ساعت بر آورد می کند .

این خودرو سال آینده به تعداد 10 هزار دستگاه تولید خواهد شد و پیشبینی می شود 25 هزار دلار قیمت داشته باشد .

خودروی بیستم : Ford Fiesta

ford fiesta

در کنار اجرای یکی از جدیدترین آهنگ های یک ستاره ی پاپ ; شرکت فورد قیمت فروش مدل فیستا را اعلام نمود .

قیمت مدل پایه ی این خودرو برابر 8695 پوند است که 155 پوند از مدل پایه ی نسل قبلی ارزان تر است !

شرکت فورد همچنین اعلام کرد که گونه ی ECOnetic این خودرو پاک ترین اتومبیل سوپر مینی است چرا که میزان تولید گاز دی اکسید کربن آن در هر کیلومتر فقط 98 گرم است . قیمت این مدل کم مصرف 11485 پوند است . موتور نصب شده از نوع دیزلی و دارای 6/1 لیتر حجم میباشد و با به کارگیری ترفندهایی نظیر تایرهایی با مقاومت غلطشی پایین و فنرهای کوتاه تر میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر فقط 07/3 لیتر است !! ( ای کاش شاهد حضور این خودرو به جای پراید در کشورمان بودیم ) .

یک مدل اسپرتی به نام Zetec S نیز وجود دارد که از اسپویلرهای جلو و عقب - رینگ های آلیاژی 16 اینچی و فنربندی اسپرت سود میبرد که 12595 پوند قیمت خورده است .


  

87/5/14
3:24 ع

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

علی القاعده باید امروز قسمت سوم گزارش از موتورشو بریتانیا رو خدمتتون تقدیم می کردم ولی یک خبر مهم دارم ! 

امیدوارم که این مطلب  بروز مورد توجهتون قرار بگیره و ما رو از نظرات خودتون محروم نکنید . در ضمن ان شاءالله قسمت سوم گزارش از نمایشگاه بعد از این مطلب منتشر میشه .

 

 

 

Lotus Evora

 

 

Evora show

 

 

در موتورشو بریتانیا کمپانی لوتوس نیز مدل Evora 2010 خود را پرده برداری کرد که بصورت دست ساز و با تولید محدود(2000 دستگاه در سال) در خط تولید پیشرفته و اختصاصی لوتوس واقع در شرق انگلستان تولید خواهد شد و تولید محدود آن باعث کمیاب شدن و انحصاری بودن آن خواهد گشت. تولید آن از بهار سال بعد شروع می گردد و قیمت پایه ی آن 70.000 یورو (حدود 110.000 دلار) اعلام شده است.

 

سعی شده در طراحی خارجی آن از خطوط نرم و سطوح موجدار بهره گرفته شود تا حس تندی و چالاکی را در بیننده ایجاد کند. پهنا و ارتفاع کم خودرو و کابین مدرن و کشیده ی آن ، نمای عضلانی عقب خودرو و ورودی های بزرگ هوا قرار گرفته در آن ، همگی نشان دهنده ی یک خودروی اسپرت موتور وسط است که با مهارت خاصی چهار سرنشینه بودن آن را پنهان می کند.

 

 

 

lotus eagle

 

 

البته ایده ی طراحی خارجی آن به داخل کابین نیز نفوذ کرده و همان خطوط نرم و ساده ، سطوح نرم و موجدار درون کابین دیده می شود. برخلاف گونه های قبلی تولید شده ی لوتوس که روحی اسپرت و خشن داشتند ، اورا از طراحی لطیف تری برخوردار بوده و برای لوکس به نظر رسیدنش در طراحی داخلی از مواد گران قیمت تر و شکیل تری تر استفاده کرده اند که در بین محصولات لوتوس بی نظیر خواهد بود.

تکنولوژی های رفاهی روز نیز به داخل اتومبیل نفوذ کرده و دارای امکاناتی مثل نمایش گر LCD هفت اینچی و touch-screen ، سیستم های پیشرفته ی صوتی و تصویری ، موقعیت یاب جهانی ، بلوتوث ، iPod و . . . می باشد. نکته ی قابل توجه اینجاست که سیستم موقعیت یاب جهانی آن قابل حمل بوده و مسافران می توانند از آن در خارج خودرو نیز استفاده کنند.

 

 

در دو مدل دو سرنشینه و چهار سرنشینه تولید خواهد شد که فضا برای سرنشینان جلویی جادار و مناسب تعبیه شده اما ورژن های ?+? بدلیل فضای کم سرنشینان عقب برای کودکان مناسب تر خواهد بود البته برای راحتی فضایی زیر صندلی جلو ایجاد شده تا به نحوی راحتی بیشتری برای سرنشینان عقب ایجاد کنند. در مدل های ?نفری آن فضایی به حجم ??? لیتر به عنوان صندوق جاسازی کرده اند که به راحتی می توان پکیج بازی گلف را در آن سوار کرد.

 

 

 

lotus eagle

 

 

 

با توجه به همکاری استثنایی که بین لوتوس و تویوتا وجود دارد ، پیشرانه ای تمام آلمینیومی 2.5 لیتری ساخت تویوتا بر  روی  اتومبیل نصب شده است .  این موتور دارای آرایش وی شکل بوده و از دو سیستم هوشمند زمانبندی متغییر سوپاپ ها بهره می برد. با توان 280hp در 6400rpm و گشتاور 342Nm در 4700rpm. شتاب صفر تا صد آن نیز کمتر از 5 ثانیه پیش بینی شده.

برای متوقف کردن اتومبیل هم دیسک های 350mm در جلو و 332mm در عقب با چهار پیستون سفارش داده شده که ابعاد بزرگ آن نسبت به خودرو عملکرد سریع و مطمئنی را ایجاد خواهد کرد.


  

87/5/14
3:21 ع

سلام دوستان

از نظراتتون متشکرم .

برای امروز با ادامه ی گزارش از نمایشگاه خودروی بریتانیا در خدمتتون هستم . امیدوارم که این مطلب مورد پسندتون قرار بگیره و من رو هم از نظراتتون محروم نکنید .

2008  British Motor Show

british motor show 2008

 

خودروی هشتم : Kia Cee"d

Kia Ceed front

" کیا سید " حالا به صورت دیزلی نیز در دسترس است .

در صورتی که تا قبل از این خواستار مدل 2 لیتری دیزلی سید با 136 اسب بخار قدرت بودید باید گونه ی هاچ بک سه در این خودرو را انتخاب می کردید ولی حالا شرکت کیا امکان عرضه ی این موتور را بر روی مدل های هاچ بک پنج در و استیشن نیز فراهم ساخته است .

با تولید سید دیزلی انقلابی در بین مدل های این محصول به وجود می آید و در آینده ی نزدیک شاهد معرفی مدل اسپرتی تری از این خودروی دیزلی خواهیم بود .

خودروی نهم : Citroen C-Cactus

C-Cactus front 34

شرکت سیتروئن در این نمایشگاه با پنج مدل سبز حضور پیدا کرده است که در قلب آن ها مدل سی - کاکتوس جای دارد .

طبق اظهار نظر سیتروئن این یک خودروی واقعی محسوب می شود و شوخی نیست ! این خودروی عجیب و غریب نه داشبورد دارد و نه پنجره !

سبک طراحی این خودرو با آن بدنه پلاستیکی سفید رنگش با سایر خودروها بسیار متفاوت است .

وزن این خودرو فقط 900 کیلوگرم است که با توجه به تکنولوژی هیبریدی نصب شده بر روی این خودرو در هر کیلومتر فقط 79 گرم گاز دی اکسید کربن تولید می کند !!

این خودرو از 2/1 ملیون قطعه ی سبک وزن تشکیل شده و به مانیتور 15 اینچی و کنسول بازی " نینتندو " نیز مجهز گشته است .

از دیگر مدل هایی که سیتروئن در این نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته است می توان به گونه ی آف رود برلینگو - سیتروئن سی 5 سدان و استیشن - سی 2 سوپر مینی و مدل ایکس تی آر اشاره کرد .

خودروی دهم : Mercedes TrueBlue

Merc SLK f 34

مرسدس با تعداد زیادی از مدل های فیس لیفت شده ی خود در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است .

یکی از مدل های این خودروساز که جز برنامه ی " TrueBlue " است مدل کوپه ی SLK می باشد  .

ترو بلو نام مجموعه فعالیت هایی است که برای کاهش تولید گاز دی اکسید کربن صورت گرفته است .

مرسدس قصد دارد که تا سال 2009 مدل های A  و B خود را نیز با پسوند Blue Efficiency روانه ی بازار کند .

خودروهایی که این پسوند را در پشت نام خود یدک می کشند از کاهش 11 درصدی در مصرف سوخت برخوردارند و با استفاده از راهکارهایی نظیر نصب موتور دیزلی پر بازده - سیستم توقف حرکت خودکار و بدنه ی آیرودینامیکی سعی در کاهش مصرف سوخت و تولید گاز دی اکسید کربن دارند .

خودروی یازدهم : IFR Aspid

IFR Aspid front

سریعتر از بوگاتی ویرون و کم مصرف تر از فورد موندئو دیزلی ! این یک رویا نیست بلکه توصیف یک سوپراسپرت اسپانیایی است که IFR Aspid نام دارد .

از رقبای این رودستر دو نفره می توان به کترهام CSR 260 - دانکروورت D8 و کی تی ام ایکس - باو اشاره کرد ولی آی اف آر از همه ی این ها کم مصرف تر است .

نام IFR از سرواژه ی نام موسس این شرکت یعنی آقای  Ignacio Fernandez Rodriguez بر گرفته شده است .

در این خودرو و در بخش دیسک های ترمز و کمک فنرها به طور گسترده از آلومینیوم استفاده شده است تا در کنار استفاده از فیبرکربن وزن این خودرو به 700 کیلوگرم برسد .

برای این خودرو از موتور 2 لیتری i- VTEC هوندا سیویک تیپ R استفاده شده است که با نصب سوپر شارژر  400با اسب بخار قدرت تولید می نماید و قادر است این خودرو را ظرف مدت 8/2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر - و ظرف مدت 9/5 به سرعت 162 کیلومتر در ساعت برساند .

حداکثر سرعت این خودرو نیز به 294 کیلومتر در ساعت می رسد و میزان مصرف سوخت آن نیز فقط 69/4 لیتر در صد کیلومتر است !! البته این رقم کمی شک برانگیز است و جای تحقیق و بررسی دارد .

سیستم های کنترل کششی و پایداری این خودرو از روی صفحه ی نمایشگر قابل کنترل هستند .

کابین این خودرو با چرم و فیبرکربن پوشیده شده و به امکانات رفاهی نظیر بلوتوث و اینترنت وای فای مجهز است .

قیمت مدل عادی این خودرو برابر 75000 پوند و مدل سوپرشارژر شده 107000 پوند می باشد.

خودروی دوازدهم : Lightning GT

Lightning GT

یک شرکت انگلیسی در نمایشگاه خودروی بریتانیا از یک جی تی قدرتمند الکتریکی پرده برداشت .

این خودرو که در  کمبریج شایر انگلستان تولید می شود از ظاهری اسپرت و جذاب که دارای شباهت هایی به شورولت کوروت نیز میباشد سود می برد .

این سوپراسپرت برقی نیروی خود را از 30 باتری می گیرد که بالغ بر 48 اسب بخار ( 36 کیلووات ) می باشد .  زمان شارژ باتری ها فقط 10 دقیقه است و با یک بار شارژ این خودرو می تواند در حدود 320 کیلومتر مسافت را طی کند !

جالب تر از این ها شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودروست که زیر 4 ثانیه می باشد !  این خودرو دارای چهار الکتروموتور می باشد که هر کدام در یک چرخ خودرو جای گرفته اند .

سیستمی نیز برای ذخیره ی انرژی ناشی از ترمز در این خودرو تعبیه شده است .

قیمت این خودرو که در آینده ی نزدیک عرضه می شود در حدود 120 هزار پوند خواهد بود .

خودروی سیزدهم : Suzuki Kizashi

Suzuki Shizami

شرکت سوزوکی همانند سایر نمایشگاه ها مدل " کیزاشی " را نیز همراه خود آورده است و این بار آن را در مرکز نمایشگاهی اکسل لندن به معرض نمایش گذاشته است .

خبر جدید در مورد این خودرو آن است که سوزوکی اعلام کرده است این خودرو را برای سال 2010 روانه ی بازار خواهد کرد .

از دیگر محصولات سوزوکی می توان به مدل " A- star " اشاره کرد که برای بار اول در نمایشگاه خودروی بمبئی هند به معرض نمایش گذاشته شد . این خودرو در هند تولید می شود و برای فروش به سایر نقاط جهان برده می شود .  قیمت این خودرو در حدود 7500 پوند خواهد بود که در  تابستان سال 2009 وارد خط تولید می گردد .

 

منتظر قسمت بعدی این گزارش باشید ...


  

87/5/3
6:20 ع

سلام دوستان

با تشکر فراوان از آقای " مظفر " که اظهار لطف کرده بودند در مورد خواسته ی ایشون من سایت www.fensport.co.uk/fensportcars.htm  رو پیشنهاد میکنم . البته چون من سر رشته ی زیادی در بخش تیونینگ و لوازم جانبی ندارم سایت دیگه ای رو سراغ ندارم .

موتورشو لندن یکی از نمایشگاه های بزرگ اروپاییه . ان شاءالله از امروز پوشش خبری این نمایشگاه رو آغاز می کنم و شما خوانندگان عزیز میتونید مثل همیشه از رویدادهای معتبر دنیای خودروسازی به سرعت مطلع شوید .

منتظر نظراتتون هستم .

British Motor Show 2008

نمایشگاه دو سالانه ی انگلستان از تاریخ 2 - 13 تیر در مرکز نمایشگاهی " اکسل " لندن میزبان شرکت های معروف خودروسازی است .

در این نمایشگاه شرکت های معتبری نظیر جگوار - آلفارومئو - لوتوس - تویوتا و... حضور دارند و جدیدترین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند .

بخش اول گزارش از این نمایشگاه امروز به خدمتتان ارایه می گردد :

خودروی اول : Toyota iQ

toyota iQ

این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2008 به معرض نمایش گذاشته شد و اواخر امسال به مرجله ی تولید خواهد رسید .

این خودروی کوچک سبز فضای کافی برای قرار دادن وسایل را در اختیار می گذارد و برای سه سرنشین بزرگسال و یک کودک جای کافی دارد .

در کنار iQ تویوتا اس یو وی " اوربان کرویزر "‌را که در هر کیلومتر زیر 140 گرم دی اکسید کربن تولید می کند عرضه خواهد کرد .

خودروی دوم : Chevrolet Corvette ZR1

Corvette front

کوروت ZR1 اتومبیل بی نظیری است که  در نمایشگاه بین دو مدل C6 کوپه و Z06 جای گرفته و با رنگ قرمز خود در بین این دو اتومبیل زرد مانند یک نگین می درخشد .

این خودروی سوپر اسپرت به تعداد محدودی وارد انگلستان خواهد شد و قیمتی در حدود 100000 پوند خواهد داشت .

موتور این خودرو از نوع V8 با 2/6 لیتر حجم می باشد که توانایی تولید 647 اسب بخار را داراست .

این خودرو سریعترین کوروتی است که تا به حال ساخته شده و مدیر عملیات کوروت " استیو کاتلین " در مورد این خودرو می گوید : Z06 برای بیشتر  مردم زیادی کافی است " !

خودروی سوم : Hummer H3

Hummer H3

هامر خودرویی است که با جثه ی بزرگ خود و مصرف سوخت بالا موجب اعتراض طرفداران محیط زیست گشته است .

اما با عرضه ی گونه ی دیزلی این خودرو به بازار انگلستان مطمئنا طرفداران هامر دیگر قایمکی با خودروی خود نخواهند راند .

موتور V6 در نظر گرفته شده برای هامر اچ 3 استانداردهای زیست محیطی را به خوبی پاس کرده و حالا هامر به نوعی دوستدار محیط زیست محسوب می شود .

خودروی پنجم :‌ Cadillac CTS Coupe

Caddy CTS coupe front

بازدید کنندگان نمایشگاه مطمئنا با دیدن این کادیلاک عضلانی شگفت زده خواهند شد .

طراحی این خودرو واقعا خیره کننده است و آمریکایی توانسته اند به خوبی از پس تبدیل بدنه ی سدان سی تی اس به فرم کوپه بر بیایند و حالا می توانیم شاهد ورود این خودرو به بازار انگلستان باشیم  .

کادیلاک در مورد تولید این خودرو تضمین داده و آن را با دو نوع موتور روانه ی بازار خواهد کرد . یکی یک موتور 6/3 لیتری v6 با سیستم تزریق مستقیم و دیگری یک موتور 9/2 لیتری V6 میباشد .

مدل استاندارد سالون با موتور دیزلی عرضه خواهد شد ولی قیمت این خودرو تا زمانی که در بازار فروش در کنار CTS استیشن قرار نگیرد اعلام نخواهد شد .

خودروی ششم : Nissan Qashqai+2

Qashqai+2 front 34

شرکت نیسان در نمایشگاه خودروی لندن گونه ی هفت نفره ی نیسان قشقایی را نیز همراه خود آورده بود .

این خودرو به علت داشتن دو صندلی اضافه نسبت به مدل عادی پسوند +2 را گرفته و از ماه آگوست برای فروش آماده خواهد شد .

قیمت این خودرو در محدوده ی 18 هزار الی 24 هزار پوند خواهد بود .

خریداران امکان سفارش موتور دو لیتری بنزینی یا دیزلی را خواهند داشت . سیستم انتقال قدرت به چهار چرخ و جلو دو انتخاب دیگری است که خریداران می توانند آن را برگزینند .

خودروی هفتم : Hyundai Tucson

Hyundai Tucson front 34

گونه ی دو دیفرانسیل هیوندای توسان نیز در راه است . این خودرو در تابستان امسال برای فروش در انگلستان به همراه مدل دیفرانسیل جلو آماده خواهد شد .

تمامی موتورهای نصب شده بر روی مد دیفرانسیل جلو برای مدل دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش است و بدین ترتیب این خودرو با قیمتی برابر  14695 پوند ( 1000 پوند افزایش ) به فروش خواهد رسید .

یک فیس لیفت کوچک نیز بر روی این خودرو صورت گرفته که مهم ترین آن اضافه کردن پوشش چوبی ارزان قیمت در داخل کابین است .

 

منتظر قسمت بعدی این گزارش باشید ...


  

87/5/2
7:27 ع

اما مطلب امروز در مورد گونه ی تولیدی شورلت کامارو است . از مدل کانسپت این خودرو در گذشته مطالبی رو منتشر کرده بودم ولی این بار به بررسی مدل تولیدی که چند روز بیشتر نیست که معرفی شده می پردازم :

 

2010 Chevrolet Camaro

در حالی  شرکت شورلت تصاویر رسمی شورلت کاماروی جدید را منتشر کرد که مدت ها قبل گونه ی کانسپت این خودرو چه به صورت کوپه و چه کانورتیبل مورد آزمایش اصحاب رسانه قرار گرفته بود و اخیرا نیز تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو بر روی سایت های مختلف قرار داشت .

به نظر میرسد که رقابت بین خودروهای عضلانی ( Muscle car ) در حال تکمیل شدن است و اینک فورد موستانگ - دوج چلنجر و شورلت کامارو پس از گذشت سه دهه به رقابت می پردازند .  سه خودرویی که کارخانه های سازنده شان با مشکلات مختلف اقتصادی - زیست محیطی و... دست به گریبان هستند و از آخرین حربه های خود برای زنده ماندن استفاده می کنند .

کامارو در دو سطح تجهیزات عرضه می شود که SS و RS نام دارند .

مدل پایه یا RS از یک موتور 6/3 V6 با سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می کند . حداکثر توان تولیدی این موتور 300 اسب بخار است که می تواند این میزان قدرت را از طریق یک گیربکس 6 سرعته ی دستی با نام Aisin و یا 6 سرعته ی اتوماتیک با نام 6L50 انتقال دهد .

مدل SS به یک موتور V8 6/2 لیتری مجهز شده که می تواند قدرتی در محدوده ی 395 تا 420 اسب بخار تولید کند .

این گونه به یک گیربکس 6060 شش سرعته ی دستی که از مدل کوروت LS3 به عاریت گرفته شده سود می برد .

این موتور به سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است که در مواقع لزوم چهار سیلندر موتور را از کار می اندازد و به کاهش مصرف سوخت کمک می کند .

مدل LS3 ( که جزئی از مدل SS است ) می تواند حداکثر 420 اسب بخار قدرت و 408 پوندفوت گشتاور تولید کند .  مدل L99 نیز 395 اسب بخار توان و 395 پوندفوت گشتاور ایجاد می کند .

فاصله ی بین دو محور این خودرو برابر 285 سانتیمتر و طول کامارو برابر 481 سانتیمتر است که  از فورد موستانگ طویل تر و از دوج چلنجر کوتاهتر  است .

همانند موستانگ کامارو یک خودروی چهار نفره است ولی چلنجر برای پنج نفر سرنشین طراحی شده است .

کامارو بر روی پلاتفرم بهبود داده شده ی هولدن که " زتا " نام دارد پایه ریزی شده و فنربندی های عقب نیز از نوع مولتی لینک مستقل می باشد .

گونه ی شش سیلندر این خودرو با پکیج FE2 عرضه می شود که شامل کاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 2/22 میلی متر و فنرهای عقب به اندازه ی 7/21 میلی متر می گردد . میله ی ضد غلطش برای جرخ های عقب نیز عضوی از این پکیج است . این خودرو با رینگ های استاندارد 18 اینچی عرضه می شود در حالی که رینگ های 19 و 20 اینچی نیز آپشن هستند .  تایر پایه نیز از نوع بی اف گودریچ  چهار فصل به ابعاد P245/55R18 است .

پکیج FE3 نیز شامل کاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 23 میلیمتر و رینگ های 20 اینچی و میله ی ضد غلطش است . تایر در نظر گرفته شده برای این پکیج که از نوع پیرلی پی زیرو میباشد دارای ابعاد 45/245  در جلو و 75/245 در عقب می باشد .

سیستم ترمز مدل RS با SS  نیز متفاوت است به طوریکه مدل پایه باتک پیستون و دیسک ترمز 6/12 اینچی در جلو و 4/12 اینچی در عقب عرضه میشود و مدل SS با چهار پیستون و دیسک های ترمز 14 اینچی در جلو 6/13 اینچی در عقب به فروش می رسد .

شورلت وزن کامارو را به 1700 کیلوگرم رسانده است در حالی که تقسیم وزن به صورت 48/52 بین دو محور جلو و عقب صورت گرفته است .

پایان سخن :

کامارو جزء معدود اتومبیل های آمریکایی است که از نسبت حجم به قدرت مناسبی برخوردار است ( 6/3 لیتر و 300 اسب بخار ) و این امر در کنار ظاهر جذاب و هجومی این خودرو فروش مناسبی را برای آن متصور می سازد .

این خودرو در فصل اول سال 2009 وارد بازار خواهد شد و 10 ماه بعد نیز مدل کانورتیبل به آن اضافه می شود .


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ