سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

87/6/7
5:14 ع

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز میخوام در مورد جانشین کیا سراتو بنویسم . بله کیا سراتو ! همون خودرویی که الآن داره تو بازار کشورمون به فروش میرسه . ولی بزودی باید گفت خداحافظ کیا سراتو !! ... خودتون مطلب رو بخونید .

منتظر نظراتتون هستم .

 

Kia Forte

 

Carscoop / Kia Forte

بالاخره کیا از محصول جدید خود Forte پرده برداری کرد .

این خودروی جدید قرار است که جایگزین کیا سراتو / سپکترا شود . هدف نهایی تولید این خودرو 220000 دستگاه در نظر گرفته شده که فقط 50000 دستگاه آن در خود سایت اصلی واقع در کشور کره ی جنوبی تولید می شود .

گفتنی است که مدت زمان از قوه به فعل در آمدن ایده ی تولید این خودرو فقط 2 سال بوده و شرکت کیا توانسته تا با استفاده از نرم افزارهای طراحی CAD و مکانیزه کردن مراحل ساخت به روند تولید این خودرو سرعت ببخشد .

طراحی خارجی این خودرو واقعا جذاب است و چراغ های خشن و افقی جلو زیبایی فوق العاده ای به این کره ای بخشیده است . 

البته با دیدن Forte ممکن است که بی اختیار به یاد خودروی مشهور و پرطرفدار هوندا سیویک بیفتید !!

Kia Forte

نمای عقب این اتومبیل با وجود شباهت هایی که به پسرعموی بزرگ تر خود هیوندای سوناتا دارد زیبا و دلربا است و فرم تیز آن زیبایی قابل توجهی را برای این خودرو ارزان قیمت به ارمغان آورده است .

شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که چرا ارزان قیمت ؟؟ چون بهای این خودرو فقط 11500 دلار آمریکا خواهد بود  ! ( فکر کنید ببینید با حدود 11 ملیون تومان چه خودرویی در بازار ایران قابل خریداری است ؟ شاید تندر 90 E0  البته با کولر !! ) .

علی رغم ارزان قیمت بودن موتور بنزینی  در نظر گرفته شده برای این خودرو 6/1 لیتر حجم دارد و 124 اسب بخار قدرت تولید می کند . میزان حجم موتور دیزلی نیز همین مقدار است ولی حداکثر قدرت آن برابر 128 اسب بخار می باشد .

این خودرو در نیمه ی سال 2009 در آمریکا به معرض نمایش گذاشته خواهد شد و متعاقب آن مدل کوپه نیز وارد بازار خواهد گشت .

Carscoop / Kia Forte

کیا این اتومبیل را بر مبنای کانسپت " کوپ " که در نمایشگاه خودروی نیویورک نمایش داده شده بود ساخته است .

از تجهیزات این خودرو می توان به بلوتوث ;  تعدادی ایربگ و سیستم ناوبری با قابلیت فرمان دهی از طریق صدا اشاره کرد .

پایان سخن :

یک گام بلند از سوی کره ای ها و این بار توسط شرکت کیا در حال برداشته شدن است . این خودرو مطمئنا با کمک چهره ی زیبای خود و موتور قدرتمندی که دارد در کنار برگ برنده ی بزرگی به نام " قیمت " به موفقیت قابل توجهی دست پیدا خواهد کرد .

امیدواریم که مسئولان شرکت اطلس خودرو که نمایندگی کیا در ایران را بر عهده دارند نسبت به واردات این خودروی ارزشمند اقدام کنند .

Carscoop / Kia Forte


  

87/6/4
4:39 ع

با توجه به این که به بررسی مدل آ? در مطلب قبلی پرداخته بودم فکر می کنم که این مطلب که در مورد مدل قویتر این سریه حق مطلب رو ادا کرده باشه .

منتظر نظراتتون هستم .

.: 2009 Audi RS6 :.

??? اسب بخار ، ??? نیوتن متر گشتاور ، توربوی دوقلو ، موتور V10 و سیستم چهارچرخ متحرک کواترو همگی دلیلی هستند که Audi RS6 را منحصر به فرد می کنند. بعد از عرضه ی مدل استیشن RS6 Avant اکنون نوبت به معرفی مدل سدان RS6 رسیده. خودرویی که به لطف عملکرد فوق العاده و قابلیت های دینامیکی بالا در سطح سوپراسپرت های بزرگ شناخته خواهد شد.

موتور ده سیلندر 5 لیتری جدید آیودی ، تکنولوژی های روز آئودی را در خود جمع کرده : سیستم تزریق سوخت مستقیم FSI ، روغن کاری dry-sump و دو توربوشارژر با فشار 23 psi. این ویژگی ها رانندگی نرم و قدرتمند و قیرقابل مقایسه ای برای RS6 فراهم می کنند ؛ با پیک گشتاور 650 نیوتن متر در دور های 1500 تا 6250 که تقریبا تمام رنج دور موتور را تحت پوشش قرار می دهد. پیک توان 580 اسب بخاری نیز در دور 6250 تا 6700 بدست می آید.

 

با نسبت قدرت به وزن 3.4 کیلوگرم به ازاری یک اسب بخاری ، RS6 مثل یک سوپراسپرت عمل می کند. موتور V10 آر اس 6 به سرعت به فشار روی پدال گاز عکس العمل نشان داده و به نرمی و با غرش مهیبی شتاب گیری می کند . شتاب صفر تا صد آن فقط در 4.5 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی روی 250km/h محدود شده. البته بصورت سفارشی می توانحداکثر سرعت را به 280km/h نیز افزایش داد.

قدرت موتور بوسیله ی یکی از نسل های جدید گیربکس های اتوماتیک آئودی انتقال می یابد ، گیربکس شش سرعته ی تیپ ترونیک. مدت زمان تعویض دنده ی این گیربکس به یک دهم ثانیه کاهش پیدا کرده که تقریبا نصف مدت زمان پاسخگویی گیربکس های مدل های مشابه می باشد. گیربکس آئودی قابلیت تعویض دنده ی دستی را نیز داراست و راننده می تواند دنده ها را  بوسیله ی اهرم دنده یا پدال های دستیی که پشت غربیلک فرمان نصب شده عوض کند.

مهندسان آئودی تکنولوژی جدیدی به نام DRC را نیز به RS6 اضافه نموده اند. DRC مخفف کلمه ی Dynamic Ride Control  بوده و بوسیله ی محور هایی که بصورت مورب به کمک فنرها متصل شده کار می کند. نحوه ی کار DRC بدین صورت است که وقتی شما در حال دور زدن هستید مایع درون محور ها به کمک فنر زیر فشار جاری شده و غلطش ماشین را کمتر می کند. DRC قابل برنامه ریزی بوده و سه حالت رانندگی دارد:  Sport ، Comfort و dynamic. علاوه بر این محور جلوی RS6 به کمک چهار بازوی آلمینیومی سبک و محکم نگه داری می شوند و محور عقب نیز از نو تنظیم شده تا رانندگی اسپرت تری برای راننده فراهم کنند.


  

87/6/4
4:26 ع

سلام دوستان

امروز میخوام  در مورد محصول جدید شرکت پینین فارینا بنویسم .

 

 

 

Pininfarina Rolls-Royce Hyperion

 

 

Pininfarina Rolls-Royce Hyperion

 

 

پس از انتشار خبر تاثیر برانگیز فوت آقای " آندرا پینین فارینا " رئیس شرکت پینین فارینا که بر اثر تصادف با موتورسیکلت خود کشته شده بود این شرکت اقدام به معرفی خودروی جدید خود نمود .

هایپریون خودروی روبازی است که برای بزرگداشت خودروهای اینچنینی که در دهه ی ?? تولید می شدند معرفی شده است .

پینین فارینا سابقه ی تولید گونه های ویژه را دارد و فراری P4/5 (  بر اساس  مدل انزو  ) از آن جمله است .

این بار رولز رویس دراپ هد کوپه برای تولید خودروی ویژه ی پینین فارینا بر روی آن انتخاب شده است .

با برداشتن صندلی های عقب هایپریون به یک خودروی دو نفره تبدیل شده و محل قرارگیری راننده نیز 400 میلی متر عقب تر رفته است .

خطوط نرم و  ملایم بدنه در کنار چراغ های عمودی شکل قسمت عقب چهره ی هایپریون را رویایی جلوه می دهد . نحوه ی باز شدن در نیز به سبک خودروهای انگلیسی کلاسیک است و جلب توجه می کند .

البته نمای جلو تا حدی متفاوت است و عده ای طرح آن را نمی پسندند و آن را بیشتر شبیه یک اسباب بازی می دانند !

 

 

Pininfarina Rolls-Royce Hyperion

 

جلوپنجره ی سنتی رولزرویس سر جای خود باقی مانده و چراغ های جلو نیز ترکیبی از لامپ های بای زنون و LED است .

با تغییرات صورت گرفته بر روی دراپ هد کوپه آیرودینامیک این خودرو بهتر شده و مقاومت کمتری در برابر باد دارد .

بیشتر قسمت های بدنه ی هایپریون از فیبرکربن ساخته شده به جز درها که از جنس چوب سخت می باشند .

تزئینات داخلی دراپ هد تا حد زیادی بر سر جای خود باقی مانده ولی یک ساعت کلاسیک قدیمی متعلق به سال 1945 در داشبورد جا سازی شده است تا حال و هوای اصیل تری کابین هایپریون را فرا بگیرد .

هایپریون از حیث قوای محرکه و ویژگی های فنی تفاوتی با رولزرویس دراپ هد کوپه ندارد .

 

Pininfarina Rolls-Royce Hyperion

 


  

87/5/31
1:40 ع

...... رکاب با آرم , تعویض سیستم موتور و گیربکس , قاب پلاک مارک دار , کف فرش تمام مشکی با نام منصوری , لاستیک های قوی و پهن تر , جلو داشبرت تمام چرم و مخمل , فرمان نصف چرم , نصف مخمل و بسیاری موارد دیگر

رنگ بسیار زیبای زرد بدنه , رینگ های طوسی متالیک , گیربکس بسیار قدرتمند و دسته دنده زیبا , کف فرش ها , صندلی های چرم و بسیاری موارد دیگر چنان جذبه ای در دل بیننده ایجاد می کند که حتی لحظه ای چشم از این اتومبیل بر نمی دارد . قابل ذکر است که اسپویلر های روی سپر جلو و سپر عقب و کنار اتومبیل گویای قدرت شگفت انگیز این اتومبیل است . می خواهم گویا باشم که ترمز این اتومبیل از نوع سیستم سفارشی ساخت برمبو با دیسک های 406 میلیمتری و گیره های شش و هشت پیستونه وظیفه نگاه داشتن رینگ های 20 اینچی فورج منصوری دیزاین را دارند .


اگر کمی با دقت باشید حتما تا به حال دریافته اید قطعات کروم و فیبر کربن هم از تخصص های به کارگیری شده ی منصوری دیزاین است . سیستم اگزوز هدرز با سرلوله ی دو تایی در عقب که بر آنها نام بزرگ منصوری حک شده است , گویایی شخصیتی والا برای این اتومبیل است .


انگار که این اتومبیل در حال غرق شدن است . چرا که نسبت به مدل معمولی به وسیله های کمک های سفت و سخت تر 20 میلیمتر به زمین نزدیک تر است .


یک خبر بد را نیز هم برای شما به همراه دارم که منصوری به هیچ وجه اتومبیل کامل آستون مارتین با چنین مشخصه هایی را به فروش نمی رساند و به درخواست مشتری هر کدام از مشخصه های بالا را بر روی اتومبیل های معمولی نصب می کند . البته اگر می خواهید آستون مارتینی به تمام معنا داشته داشید , نظر من اینه که یه آستون مارتین صفر رو به منصوری دیزاین تحویل بدین و برگه ی مخصوص سفارش تمام قطعات را نیز امضا کنید .




  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ