سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
< 1 2

87/7/26
10:34 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

امروز می خوام دومین قسمت گزارش از نمایشگاه جذاب پاریس رو هم خدمتتون تقدیم کنم. امیدوارم مورد توجهتون قرار بگیره .

 

 

Paris 2008

 

Paris Motorshow 2008 part 2

 

 

خودروی ششم : SEAT Ibiza ecoMOTIVE

 

SEAT Ibiza ecoMOTIVE

 

خودروهای دوستدار محیط زیست سهم عمده ای در نمایشگاه خودروی پاریس امسال دارند . شرکت اسپانیایی سئات نیز برای آن که از این غافله عقب نماند گونه ی دوستدار محیط زیست ایبیزا را معرفی نمود .

موتور 4/1 لیتری دیزلی این خودرو توان تولیدی برابر 80 اسب بخار دارد در حالی که میزان تولید گاز دی اکسید کربن توسط این خودرو در هر کیلومتر 98 گرم است .

میزان مصرف سوخت این خودرو نیز به رقم باورنکردنی 3 لیتر در صد کیلومتر می رسد !!

تغییراتی که در این خودرو صورت گرفته شامل : بروز رسانی نرم افزار موتور - بازبینی ضرایب گیربکس و استفاده از تایرهایی با مقاومت غلطشی پایین می شود .

جلوپنجره تغییر کرده و یک اسپویلر جدید نیز طراحی شده تا آیرودینامیک خودرو بهبود یابد . همچنین برای کاهش مقاومت در برابر باد شکل آینه ها نیز دستخوش تغییراتی گشته است .

ایبیزا اکوموتیو در دو گونه ی پنج در و کوپه ی اسپرت عرضه خواهد شد . زمان حضور این خودرو در بازار انگلستان نیمه ی اول سال بعد تعیین شده است .

 

خودروی هفتم : Peugeot Prologue Concept

 

 Peugeot Prologue Concept at Paris

 

پژو در نمایشگاه پاریس پکراس اوور جدید خود را رونمایی کرد .

برای این خودرو ترکیب موتور دیزلی و برقی انتخاب شده و سیستم انتقال قدرت نیز نیرو را به هر چهار چرخ ارسال می کند .

موتور 2 لیتری این خودرو توانایی تولید 163 اسب بخار قدرت و 200 نیوتون متر گشتاور را دارا می باشد .

قدرت موتور درون سوز ( گازوئیلی ) به چرخ های جلو انتقال می یابد و 36 اسب بخار توان و 200 نیوتون متر گشتاور موتور برقی به چرخ های عقب ارسال می شود .

این سیستم بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین را بدون تاثیر سوء بر عملکرد خودرو ارایه می کند . بدین ترتیب میزان تولید گاز دی اکسید کربن توسط این خودرو در هر کیلومتر برابر 109 گرم می باشد .

میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صد کیلومتر برابر 1/4 لیتر می باشد .پرولوگ با سیستم هایی نظیر توقف - حرکت خودکار و سیستم بازیابی انرژی ترمز عرضه می شود .

 

خودروی هشتم : Pinifarina B0

 

  Pinifarina B0 Concept

 

پس از فوت آقای " آندرا پینین فارینا " در یک تصادف رانندگی این شرکت طراحی معروف ایتالیایی اینک به معرفی یک خودروی تمام الکتریکی دست زده است .

شرکت پینین فارینا برای ساخت این خودرو با شرکت فرانسوی " بولورو " شریک شده است . این شرکت فرانسوی توانسته ترکیبی  بین باتری ها و پنل های خورشیدی ایجاد کند .

این پنل های خورشیدی بر روی سقف و درب موتور جاسازی شده است و می تواند بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز خودرو را از خورشید تامین کند .

با چند ساعت شارژ این خودرو پینین فارینا بی زیرو می تواند تا 250 کیلومتر مسافت را طی کند .

حداکثر سرعت این خودرو به 130 کیلومتر در ساعت می رسد و شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز برابر 3/6 ثانیه است .

گونه ی تولیدی این خودرو در اواخر سال 2009 وارد بازار خواهد شد و تیراژ این خودرو نیز به میزان موجود بودن باتری ها بستگی دارد .

 

خودروی نهم : VW Passat BlueMotion II

 

 

Volkswagen Passat BlueMotion II

 

 

در آینده ی نزدیک شما می توانید تنها با یک بار سوخت گیری بیش از 1700 کیلومتر را با خودرو ی خود بپیمایید ! چگونه ؟ شرکت فولکس واگن برای سال 2009 مدل پاسات بلوموشن 2 را در نظر گرفته است خودرویی که در هر صد کیلومتر تنها 1/4 لیتر گازوئیل می سوزاند .

میزان تولید گاز دی اکسید کربن آن نیز در هر کیلومتر برابر 109 گرم است . این موفقیت برای فولکس واگن به دلیل استفاده از یک موتور TDI پاک - سیستم توقف حرکت خودکار - سامانه ی بازیابی انرژی ترمز و افزایش ضرایب گیربکس محقق شده است .

آقای دکتر مارتین وینترکورن رئیس شرکت فولکس واگن می گوید : " قطعات تکنولوژیکی کانسپت بلوموشن به طور کامل و برای اولین بار با سیستم جدید BlueTDI تلفیق شده اند " .

 

خودروی دهم : Hyundai Sante Fe Blue Hybrid

 

 

Hyundai Santa Fe blue Hybrid

 

 

هیوندای نیز به جرگه ی هیبریدی سازان پیوست . سانتافه بلو هیبرید در جولای 2009 وارد بازار خواهد شد .

این خودرو که اولین اتومبیل هیبریدی هیوندای است از یک موتور بنزینی 4/2 لیتری بنزینی همراه با موتور برقی به قدرت 40 اسب بخار استفاده می کند .

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو از نوع شش سرعته ی اتوماتیک می باشد .

موتور برقی این خودرو به عنوان ژنراتور نیز عمل می کند و همچنین سیستم " خاموش کننده و از نوع روشن کننده " زمان درجا کار کردن موتور بنزینی را کاهش می دهد .

سیستم فرمان نیز دچار بهبود شده تا انرژی کمتری هدر رود . باتری های این هیبریدی کره ای از نوع لیتیوم پلیمر و ولتاژ آن برابر 270 ولت می باشد ( برای مقایسه بد نیست بدانید ولتاژ باتری ب ام و سری هفت کانسپت 120 ولت است ) .

هیوندای بر خلاف بسیاری از شرکت ها که از باتری لیتیوم یون استفاده می کنند  باتری های لیتیوم پلیمر را به کار گرفته است . این باتری ها عمر بیشتر - قیمت کمتر و چگالش انرژِی بیشتری دارند .

شتاب صفر تا صد این خودرو برابر 4/10 ثانیه و میزان تولید CO2 در هر کیلومتر 148 گرم است . مصرف سوخت این خودرو نیز در هر صد کیلومتر برابر 2/6 لیتر می باشد .

 


  

87/7/26
10:26 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

همان طور که گفتم نمایشگاه خودروی پاریس هم کار خودش رو آغاز کرده و این وبلاگ هم مثل همیشه ان شاءالله به تهیه ی گزارش از این نمایشگاه می پردازه .

امیدوارم که من رو از نظرات خودتون محروم نکنید .

Paris Motor show 2008 part 1 

خودروی اول :  Skoda Octavia Facelift   

Skoda Octavia Facelift 2009

 شرکت اشکودا از گونه ی فیس لیفت شده ی گل سر سبد محصولات خود در نمایشگاه پاریس پرده برداشت . اوکتاویا که یکی از محصولات پرفروش اشکوداست در بخش هایی نظیر جلوپنجره و چراغ ها دچار تغییر شده به طوریکه فرم این بخش ها تیز تر و زاویه دار تر شده اند .

در نمای عقب نیز شبرنگ ها و لنزهای چراغ جدید از تغییراتی هستند که بر روی اوکتاویا صورت پذیرفته است .  در داخل نیز کنسول وسط داشبورد و فرمان کمی دچار دگرگونی شده اند و پوشش پارچه ای جدیدی نیز به این بخش اضافه شده است .

تجهیزات ایمنی نظیر چراغ های زنون فعال و پشت سری های جاذب انرژی ناشی از تصادف به همراه موتور 4/1 لیتری 120 اسب بخاری TSI به لیست امکانات اوکتاویا اضافه شده اند .

    خودروی دوم : Toyota Avensis

 All-New Toyota Avensis

تویوتا از نمایشگاه پاریس برای معرفی نسل جدید مدل اونسیس استفاده کرده است . نسل جدید این خودروی زیبا در استودیوی جنوب فرانسه ی تویوتا طراحی شده است .

آیرودینامیک خودرو دچار بهبود شده و ضریب مقاومت در برابر باد در مدل سدان برابر 28/0 و برای گونه ی استیشن 29/0 سی دی می باشد .

طول خودرو با 50 میلی متر افزایش نسبت به نسل قبل به 4695 و 4765 میلی متر برای مدل های سدان و اسیتشن رسیده است .  با افزایش عرض خودرو به 1810 میلی متر فضای داخل اتاق نیز افزایش پیدا کرده است .

شش موتور بنزینی برای این خودرو قابل سفارش است . که اغلب آن ها بین 10 تا 26 درصد دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند .

چهار موتور دیزل نیز که قدرت هایی بین 126 الی 177 اسب بخار تولید می کنند برای این خودرو قابل سفارش است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار فروش خواهد شد .

خودروی سوم : Nissan Nuvu Concept

Nissan Nuvu Concept

شرکت نیسان در نمایشگاه پاریس از اتومبیلی کوچک ولی زیبا پرده برداری کرد . طراحی چشم نواز و استفاده از خطوط نرم و روان از ویژگی های بارز ظاهر " نوو " است .

علی رغم طول 3 متری این خودرو نیسان توانسته فضای مناسبی را برای 2 +1 سرنشین بیرون بکشد .

ظاهر این خودرو بیشتر شبیه یه فیلم های تخیلی است و مطمئنا نیسان قصد تولید این خودرو را ندارد ولی احتمالا نسل آینده ی " میکرا " از فرم طراحی این خودرو بهره خواهد گرفت .

موتور الکتریکی این خودرو در بخش عقب نصب شده که تمام قدرت تولیدی را نیز به چرخ های عقب منتقل می کند . برد نوو با این موتور برابر 125 کیلومتر و حداکثر سرعت نیز 120 کیلومتر در ساعت می باشد .

خودروی چهارم : Seat Ibiza Cupra

Seat Ibiza Cupra

پس از معرفی نسل جدید مدل ایبیزای سئات ( مطلبی در مورد این خودرو در این وبلاگ نوشته شده ; به بخش خودروهای اروپایی مراجعه کنید ) این بار سئات از گونه ی قدرتمند تر این خودرو با پسوند " کوپرا " پرده برداری کرد .

این کوپه ی اسپرت از یک موتور 4/1 لیتری توربوشارژردار که 180 اسب بخار قدرت تولید می کند استفاده خواهد کرد . یک گیربکس هفت سرعته ی DSG به همراه سیستم کنترل کششی بهینه سازی شده از دیگر مشخصات این خودرو است .

بدین ترتیب حداکثر سرعت این خودرو به 225 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر نیز به 5/7 ثانیه می رسد .

حداکثر گشتاور موتور برابر 250 نیوتون متر است که در دور موتورهای 1750 تا 4000 به دست می آید .

مصرف سوخت ایبیزا کوپرا نیز تنها 7/6 لیتر ( سیکل ترکیبی ) در صد کیلومتر است .

ظاهر این خودرو با جلوپنجره ی مشکی بزرگ تر - سپر جلوی جدید - دریچه های هوای بزرگتر - رینگ های 17 اینچی - دیسک های ترمز بزرگ قرمز رنگ - آینه های مشکی و نشان " کوپرا " از ایبیزاهای عادی متمایز می شود .

خودروی پنجم : Suzuki Alto

Suzuki Alto

شرکت سوزوکی نمایشگاه خودروی پاریس را بهانه ای دانست تا از کوچک ترین خودروی خود پرده برداری کند .

میزان مصرف سوخت خودرو کاهش پیدا کرده تا " آلتو " به اتومبیلی محبوب و پرطرفدار تبدیل شود .

ظاهر این خودرو با الهام گیری از سبک طراحی اروپایی ها شکل دهی شده و علی رغم کمبود ابعاد و فضای خودرو چهار سرنشین می توانند به راحتی در داخل این خودرو بنشینند . همچنین زمانی که به صندلی های عقب نیازی نیست این صندلی ها قابلیت تا شدن را دارند تا فضای اتاق افزایش پیدا کند .

موتور 1 لیتری و 3 سیلندر این خودرو با پوشش دادن استاندارد یورو 5 میتواند 68 اسب بخار قدرت و 90 نیوتون متر گشتاور تولید کند .

مصرف سوخت این خودرو تنها 7/3 لیتر در صد کیلومتر است ( جالب این جاست که پراید نیز با موتوری به همین قدرت بالای 7 لیتر سوخت می سوزاند !! )

. همچنین در یک پدیده ی نادر شرکت سوزوکی امکان سفارش یک گیربکس چهار سرعته ی اتوماتیک را نیز برای این خودرو مهیا کرده است .

این خودرو در سال 2009 وارد بازار خواهد شد و پیشبینی می شود که 60 هزار دستگاه در اروپا بفروشد .


  

87/7/26
10:20 ص

سلام دوستان از نظراتتون خیلی متشکرم .

نمایشگاه پاریس هم افتتاح شد و امروز می خوام به یکی از خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه بپردازم .

منتظر نظراتتون هستم

Audi A1 Sportback Concept

Audi A1 Sportback Concept

شرکت خودروسازی آئودی از جدیدترین خودروی خود در نمایشگاه خودروی پاریس پرده برداشت .

A1 اسپرت بک که در نمایشگاه فرانکفورت با نام " متروپروجکت " معرفی شده بود از چهره ای بسیار هجومی و جذاب سود می برد .

چراغ های جلوی برنده و کشیده به همراه جلوپنجره ای بزرگ که طبق معمول چهار حلقه ی آئودی نیز بر روی آن قرار گرفته نوید یک هاچ بک داغ را می دهد .

آئودی متخصص بازی با لامپ ها و تغییر حالت نورپردازی است . در چراغ های جلو و عقب این خودرو نیز این تخصص آئودی به کار گرفته شده و LED های ریز زیادی که به صورت نواری باریک در آمده اند به چشم می خورند . راهنمای نارنجی رنگ نیز به صورت باریکه ای زیبا در آمده که در زمان تاریک بودن محیط اطراف جلوه ای بس زیباتر پیدا می کند .

نوارهای عمودی روی جلوپنجره و دریچه های هوایی که در بخش پایین سپر جاسازی شده اند ظاهر این خودرو را به شوالیه های سیاه پوش قرون وسطی شبیه می کند .

امتداد خط تیز روی بدنه به بخش عقب خودرو می رسد و منجر به دو تکه شدن چراغ عقب می گردد . فرم چراغ های عقب نیز همانند چراغ های جلو بسیار تیز و هیجانی است و در این بخش نیز استفاده از نوارهای LED به رنگ های نارنجی و قرمز تضاد بصری زیبایی را با رنگ تیره ی بدنه به وجود می آورد .

Audi A1 Sportback Concept

شیب زیاد بخش عقب تداعی کننده ی پویایی و تحرک است و اوج جسارت طراحان به شمار می رود .

در نمای بغل نیز خط کمر بلند و رینگ های اسپرت 18 اینچی A1 را با ابهت تر نشان می دهد .

اسپرت بک در داخل نیز سرشار از انرژی و عناصر هیجانی است . دریچه های گرد و پنج پره به همراه ادواتی که به سیک هواپیماهای جنگنده طراحی شده اند از ویژگی های برجسته ی کابین این خودرو است .

فرم خاص فرمان های آئودی در این کانسپت نیز به چشم می خورد . در این فرمان ها بخش پایینی حالتی صاف دارد که در این خودرو با قطعات نقره ای رنگ نیز پوشیده شده است .

یکی از غیرعادی ترین بخش های کابین آئودی شکل دسته دنده است که رو به جلو طراحی شده است .

صندلی های اسپرت این خودرو که دارای دو سوراخ در بخش پشتی می باشند جذابیت خاصی به فضای این خودرو می بخشند .

 آئودی کانسپت کوچک خود را با موتوری توربوشارژردار که 4/1 لیتر حجم دارد معرفی کرده است . حداکثر قدرت این موتور برابر 150 اسب بخار می باشد که توسط گیربکس دو کلاچه ی S ترونیک به چرخ های انتقال می یابد .

اما این موتور بنزینی TFSI تنها نیرو دهنده ی این خودرو نیست بلکه آئودی یک موتور الکتریکی به قدرت 20 اسب بخار و گشتاور 150 را نیز در کنار این موتور بنزینی در نظر گرفته تا اسپرت بک را به خودرویی دوستدار محیط زیست تبدیل کند .

Audi A1 Sportback Concept

بدین ترتیب شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو فقط 9/7 ثانیه است و حداکثر سرعت نیز به 200 کیلومتر در ساعت می رسد . اما جالب ترین ویژگی این خودرو مصرف تنها 9/3 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر است که با توجه به ویژگی های دینامیکی که این آئودی دارد واقعا فوق العاده است .

میزان تولید گاز دی اکسید کربن نیز تنها 92 گرم در هر کیلومتر می باشد .

فرمان الکترومکانیکی این خودرو به همراه سایر سیستم های کمکی قابلیت های حرکتی این خودرو در حد و اندازه های مدل R8 نموده است .

پایان سخن :

آئودی با معرفی این کانسپت بار دیگر توانایی های خود را به رخ رقبا کشید و نشان داد که ساخت یک خودروی اسپرت و کم مصرف چندان دور از ذهن نیست .

به هر حال منتظر ورود این خودرو به بازارهای فروش هستیم تا ببینیم با محک خوردن توانایی های این خودرو در دنیای واقعیت چه نظراتی در مورد آن ابراز می شود .

Audi A1 Sportback Concept

 


  

87/7/10
11:20 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم . امیدوارم طاعات و عباداتتون قبول باشه .

امروز میخوام در مورد فولکس واگن گلف جی تی آی بنویسم .

New VW Golf GTI Concept

New VW Golf VI GTI Concept

پس از نمایش نسل جدید فولکس واگن گلف در آستانه ی نمایشگاه پاریس شاهد معرفی گونه ی GTI این خودرو هستیم .

در یکی از مطالب قبلی به بررسی ورژن کم مصرف گلف پرداخته بودم اما این بار قصد بررسی مدل اسپرت را دارم .

چهره ی خشن و جذاب گلف زیباتر شده و نوار قرمز رنگ اطراف جلوپنجره نمایانگر ویژگی بارز سری GTI است که از همان نسل های ابتدایی مورد استفاده قرار می گرفت .

در داخل نیز استفاده پوشش های چرمی و پارچه ای زیبا و چشم نواز فضای بسیار دل انگیزی را ایجاد می کند .

اما مهم ترین تغییرات نسبت به نسل قبلی علاوه بر ظاهر  در بخش فنی صورت گرفته است .

حجم موتور همان 2 لیتر باقی مانده است و این موتور چهار سیلندر توربوشارژر دار حالا 210 اسب بخار ( ps ) یا 207 اسب بخار ( hp)  قدرت تولید می کند . که حدود ده اسب بخار ( ps) نسبت به موتور نسل قبلی قویتر است .

VW Golf VI GTI Concept

مصرف سوخت گلف در هر صد کیلومتر تنها 2/6 لیتر می باشد .

میزان تولید گاز دی اکسید کربن در هر کیلومتر نیز علی رغم افزایش قدرت از 189 گرم به 178 گرم کاهش پیدا کرده است .

شتاب صفر تا صد جی تی آی 6 برابر 2/7 ثانیه می باشد .

از جمله تجهیزات ایمنی - دینامیکی این خودرو می توان به سیستم ACC یا کنترل فعال بدنه سه حالت مختلف را برای کنترل سیستم ها و اجزای خودرو ارایه می دهد و سختی و نرمی  بخش هایی نظیر سیستم تعلیق - فرمان و دریچه ی گاز را مطابق خواست راننده تغییر می دهد .

این سیستم سه حالت " راحت " - " عادی " و " اسپرت " را ارایه می کند .

یک دیفرانسیل لغزش محدود که XDS نام دارد در کنار سیستم کنترل پایداری به کنترل ثبات گلف در مسیر می پردازد .

مسلما جی تی آی جدید هاچ بک داغی است که می تواند نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند و از همین الآن نظرات بسیار مشتاقانه ی مردم در سایت های مختلف موید این گفته می باشد .

تولید این خودرو از بهار سال 2009 آغاز خواهد شد .


  

87/7/10
11:16 ص

سلام دوستان

از نظراتتون خیلی متشکرم .

فرا رسیدن عید سعید فطر رو به همه ی شما عزیزان تبریک میگم .

برای امروز یک مطلب کوتاه در نظر گرفتم . ان شاءالله چند روز دیگه با یه مطلب کامل تر بیام .

 

ایربگ پشتی تویوتا

 

خودروهای  جدیدی وارد بازار شده اند که از حیث ابعاد بسیار کوچک هستند . طول کم این خودروها و طبیعتا فاصله ی کمی هم که بین صندلی عقب و بدنه وجود دارد ایمنی این خودروها را دچار مشکل می کند .

تویوتا اولین خودروسازی است که اقدام به نصب ایربگ های SRS پشتی می کند .

این دو ایربگ در بخش پشت سری صندلی عقب نصب شده اند و از شدت ضربات وارده به گردن و سر سرنشینان می کاهد .

با نصب این سیستم بر روی کوچک ترین عضو خانواده ی تویوتا یعنی مدل IQ این خودرو می تواند استانداردهای ایمنی ایالات متحده ی آمریکا را راحت تر پاس کند .

تویوتا انتظار دارد که سال اول از این خودرو در حدود 100 هزار دستگاه بفروشد و بتواند بازاری را که در اختیار خودروهای فوق کوچک نظیر اسمارت فورتو می باشد در اختیار خود قرار دهد .


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
پوریادهقانی[3]
 

سلام من پوریا دهقانی نویسنده ی این وبلاگ هستم . شما در این وبلاگ میتوانید به سرعت از مهم ترین تحولات دنیای خودروسازی - تکنولوژی ها و خودروهای جدید آگاه شوید.در ضمن استفاده از مطالب این وبلاگ در مجلات و سایت ها در صورت ذکر کامل منبع اشکالی ندارد . .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ